تصمیم مجلس برای خرید برق از نیروگاه اتمی بوشهر

کد خبر: 1134295

نمایندگان مجلس مقرر کردند که خرید برق از نیروگاه اتمی بوشهر بر اساس هزینه تمام شده حسابرسی شده و با احتساب هزینه سوخت نیروگاه مذکور صورت گیرد.

تصمیم مجلس برای خرید برق از نیروگاه اتمی بوشهر

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، 16 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با بندهای (د) و (هـ) تبصره 15 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند د تبصره 15 ماده واحده این لایحه آمده است:

1- به منظور اصلاح الگوی مصرف گاز و برق، براساس شاخص تعداد اعضای هر خانواده تعیین می شود. شرکت ملی گاز ایران و شرکت توانیر موظفند از طریق بخش غیر دولتی ( با اولویت شرکتهای کارور(اپراتور) مجازی) نسبت به هوشمندسازی مصرف، برقراری ارتباط و شناسایی و وصول مطالبات مشترکان با اولویت مشترکان عمده پرمصرف و همچنین نصب کنتورهای هوشمند برای واحدهای جدید الاحداث اقدام و هزینه مربوطه را به صورت اقساطی از مشترکین دریافت نمایند.

2- اجازه داده می‌شود تا سقف پنج درصد(5%) از منابع حاصل از کاهش مصرف گاز و برق ناشی از پخش برنامه های فرهنگ سازی توسط سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ( به تشخیص شرکت ملی گاز و توانیر) در قالب عقد قرارداد به این سازمان پرداخت گردد.

براساس بند هـ تبصره 15 ماده واحده این لایحه؛ خرید برق از نیروگاه اتمی بوشهر بر اساس هزینه تمام  شده حسابرسی  شده و با احتساب هزینه سوخت نیروگاه مذکور صورت می گیرد./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها