مرندی: همچنان برخی مشکلات تحریمی با آمریکا وجود دارد که حل نشده اند

کد خبر: 1134342

مشاور هیأت مذاکره‌کننده ایرانی در وین تایید کرد همچنان برخی مشکلات تحریمی با آمریکا وجود دارد که حل نشده اند.

مرندی: همچنان برخی مشکلات تحریمی با آمریکا وجود دارد که حل نشده اند

مشاور هیأت مذاکره‌کننده ایرانی در وین تایید کرد همچنان برخی مشکلات تحریمی با آمریکا وجود دارد که حل نشده اند.

«محمد مرندی» مشاور هیأت مذاکره‌کننده ایرانی در وین در خصوص درخواست جدید روسیه مبنی بر تعلیق تحریم‌های تجاری ایران اعلام کرد طرف ایرانی منتظر موضع صریح و شفاف روسیه است.

به نقل از شبکه ABC آفریقای جنوبی او در ادامه صحبت‌هایش گفت: «همچنان برخی مشکلات تحریمی با آمریکا وجود دارد که که حل نشده‌اند، چون آمریکایی‌ها موافقت نکرده اند که این تحریم‌ها را بردارند؛ بنابراین اگر همچنان آمریکایی‌ها بخواهند بر سیاستی که در این چند ماه داشتند ادامه دهند هیچ چیزی حل نخواهد شد و مسائل حل نشده باقی خواهند ماند. با این حال من باز می‌گویم که ما در نزدیکی خط پایان مذاکرات هستیم.»

مشاور هیأت مذاکره‌کننده کشورمان همچنین درخصوص اهداف آمریکا از تحریم‌های علیه کشورمان اعلام کرد آمریکا همواره خواسته با وضع تحریم‌ها کار خود را پیش ببرد، خود این تحریم‌ها هم به نوع خود یک جنگ است، زیرا آن‌ها می‌خواهند با تحریم جوامع رو نابود کنند و به همه چیز ضربه و ضرر بزنند. آمریکایی‌ها در زمان عراق تحت حکومت صدام همین کار را کردند، در آن زمان وزیر خارجه وقت آمریکا آقای کالین پاول در سازمان ملل ادعا‌هایی رو مطرح کرد که همین حرف‌ها به تحریم و جنگ در عراق و کشته شدن دست‌کم ۵۰ هزار کودک در عراق منجر شد.

هشتمین دور مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های ایران پس از تعطیلات سال نو میلادی در وین از سر گرفته شد. از آن زمان طرف‌های غربی مذاکرات وین با فشار بر ایران برای رسیدن به یک توافق بار‌ها به صورت دروغین برای مذاکرات وین ضرب الاجل اعلام کردند.

چندی پیش نیز «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با سی ان ان اعلام کرد که اگر مذاکرات وین شکست بخورد مسئول آن آمریکایی‌ها هستند. امیرعبداللهیان در انتها بار دیگر با تاکید بر جدیت ایران در مذاکرات وین اعلام کرد که مقامات ایرانی نسبت به این مذاکرات بسیار جدی هستند و قصد دارند که به یک توافق خوب دست یابند./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها