امیرعبداللهیان و چاووش اوغلو درباره مذاکرات وین صحبت کردند

کد خبر: 1134364

دستگاه دیپلماسی ترکیه از تماس وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره آخرین تحولات منطقه از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها و بحران اوکراین خبر داد.

امیرعبداللهیان و چاووش اوغلو درباره مذاکرات وین صحبت کردند

وزارت امور خارجه ترکیه  اعلام کرد وزرای خارجه ترکیه و ایران  روز دوشنبه در تماس تلفنی آخرین تحولات اوکراین وهمچنین مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «مولود چاووش اوغلو» و «حسین امیرعبداللهیان» وزیران خارجی ترکیه و ایران همچنین در مورد روابط دوجانبه و نشست آتی در«آنتالیا» در ترکیه که قرار است 11 تا 13 مارس (جمعه 20 تا یکشنبه 22 اسفند) برگزار شود، صحبت کردند.

چاووش اوغلو و امیرعبداللهیان همچنین درباره تلاش‌های جاری برای احیای توافق هسته‌ای ایران  و مذاکرات وین صحبت کردند.

وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه همچنین  اعلام کرد کشورش میزبان نشست سه‌جانبه با روسیه و اوکراین خواهد بود. چاوش‌اوغلو گفت: «این نشست در چارچوبی سه‌جانبه روز پنجشنبه دهم مارس در آنتالیا برگزار می‌شود.»

این مقام ارشد ترکیه‌ای ضمن ابراز امیدواری در این زمینه که نشست سه‌جانبه میان آنکارا، مسکو و کی‌یف «نقطه عطفی» را در بحران اوکراین موجب شود، این اقدام را «گامی مهم» در راستای صلح و ثبات توصیف کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین گفت، آنکارا به تلاش برای رسیدن به صلح پایدار تلاش خواهد کرد.

در تحول دیپلماتیک دیگر، وزیران امور خارجه ایران و روسیه شامگاه دوشنبه درباره مذاکرات وین درباره رفع تحریم‌های ایران گفت‌وگو کردند. بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، لاروف و همتای ایرانی خود در این تماس تلفنی بر به دست آمدن پیشرفت در مذاکرت وین درباره برنامه هسته‌ای ایران تاکید کردند.

«سعید خطیب‌زاده » سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز روز دوشنبه در پاسخ به سؤالی درباره روند مذاکرات در وین و تعلل آمریکا گفت: «بن بستی در وین نیست. مذاکرات همچون سابق برگزار می‌شود و رفت و برگشت‌ها بین هیات‌ها در حال انجام است. گفت‌وگوها وقتی به روزهایی می‌رسد که باید درباره مسائل جدی صحبت شود سخت می‌شود و قطعا با یکسری کندهایی روبرو است و نکاتی که همه طرف‌ها باید درباره آن تصمیم گیری کنند.»/فارس

انتهای پیام/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها