مایک پنس: اگر رئیس جمهور بعدی، جمهوری‌خواه شود از برجام خارج می شود!

کد خبر: 1134797

معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا مدعی شد، اگر رئیس جمهور بعدی کشورش یک جمهوری‌خواه باشد او نیز مانند ترامپ از توافق با ایران خارج خواهد شد.

مایک پنس: اگر رئیس جمهور بعدی، جمهوری‌خواه شود از برجام خارج می شود!

مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا که در سال ۲۰۱۸ به‌طور یک‌جانبه از توافق هسته‌ای خارج شد در گفت‌وگو با روزنامه اسرائیل هیوم مدعی شد که اگر در آینده یک فرد جمهوری‌خواه در کاخ سفید روی کار بیاید، او نیز مجدداً از توافق هسته‌ای جدید با ایران خارج خواهد شد.

پنس که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است در ادامه گفت: من بر این باورم که در انتخابات بعدی حزب جمهوری‌خواه کنترل مجلس نمایندگان و سنا را در سال ۲۰۲۲ به دست خواهد گرفت و معتقدم که در سال ۲۰۲۴ به کاخ سفید باز خواهیم گشت.

وی افزود: هر کسی که اکنون بر سر میز مذاکره است باید بداند که این اتفاق خواهد افتاد. ما در آینده یک رئیس جمهور جمهوری‌خواه داریم و در سال ۲۰۲۵، زمانی که رئیس‌جمهور و دولت ما جمهوری‌خواه خواهد بود - چنانچه برنامه جامع اقدام مشترک احیا شود- ما در دولت جدید بخشی از صدای آمریکایی‌ها خواهیم بود که برای پایان دادن فوری به توافق هسته‌ای تلاش خواهیم کرد.

مایک پنس در جریان سفر خود با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز دیدار و درباره ایران و اوکراین گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، این اظهارات خصمانه در حالی از سوی یک مقام سابق آمریکایی مطرح شده است که به گفته مقامات حاضر در مذاکرات وین، خواست ایران برای دریافت تضمین از سوی دولت آمریکا درخصوص‌ عدم خروج مجدد واشنگتن از هر توافق جدیدی از اصلی‌ترین موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها