ترقی: موتلفه منتقد دولت نیست نظرات خود را مکتوب داده‌ ایم

کد خبر: 1134943

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: ما در موتلفه منتقد دولت نیستیم و نظرات خود را به صورت مکتوب به دولت داده‌ و کمک می‌کنیم که دولت از چالش‌های موجود عبور کند.

ترقی: موتلفه منتقد دولت نیست نظرات خود را مکتوب داده‌ ایم

حمیدرضا ترقی درباره فضای فعالیت حزبی در کشور، اظهار کرد: معمولا پس از تشکیل هر دولتی در کشور یک دوره انفعال برای احزاب پیش می آید و احزاب نمی دانند که چگونه روابط خود با دولت جدید را تعریف کنند.

وی در ادامه افزود: دولت هنوز هیچ اظهارنظری درباره ارتباط با احزاب نداشته است و احزاب هم نتوانسته‌اند خیلی تکلیف مشخصی در این رابطه برای خود تبیین کنند. بعضی احزاب که می خواهند نقش منتقد دولت را داشته باشند، منتظر سال بعد هستند  تا ابعاد عملکرد دولت مشخص شود.

این فعال سیاسی درباره زمان لازم برای ارزیابی عملکرد دولت، گفت: اولین بودجه‌ای که دولت تهیه کند می‌تواند مبنای قضاوت درباره دولت باشد. تا الان دولت، بودجه دولت قبلی البته با برخی ترمیم‌ها را اجرا کرده، اما بودجه سال آینده دست پخت خود دولت است و وقتی سال آینده این بودجه اجرایی شود، می تواند مبنای قضاوت درباره عملکرد دولت شود.

ترقی همچنین خاطرنشان کرد: احزاب حامی دولت هم در زمینه ورود به دولت و به دست گرفتن قدرت فعالیت دارند. در جریان انقلابی موضع‌گیری وجود دارد اما این موضع‌گیری‌ها نسبت به دولت ضد ونقیض است و برخی احزاب  و افراد منتقد هستند و برخی دیگرنقد محدودی دارند.

وی  درباره موضع موتلفه نسبت به دولت بیان کرد: ما منتقد دولت نیستیم و نظرات خود را به صورت مکتوب به دولت داده‌ و کمک می کنیم که دولت از چالش‌های موجود عبور کند تا در مرحله بعد ببینیم چه سیاستی در قبال دولت تبیین کنیم. اما موضع کلی موتلفه نسبت به همه دولت‌ها، نقد منصفانه، رصد هوشمندانه و دفاع از کیان دولت بود و الان هم چنین رویکردی در موتلفه وجود دارد.

ترقی در پاسخ به این پرسش که آیا از حزب موتلفه افرادی به دولت وارد شده‌اند، تصریح کرد:‌ افرادی به دولت ورود کرده‌اند، اما نه با عنوان موتفله بلکه با عنوان نیروی کارآمد و بدون قید وابستگی حزبی./ ایسنا

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها