مطالبه ایران از شورای حکام از زبان عمویی

کد خبر: 1135014

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران بارها به آژانس تذکر داده که رویکرد حرفه‌ای خود را حفظ کند و تحت تاثیر ادعاهای جریان‌های صهیونیستی قرار نگیرد.

مطالبه ایران از شورای حکام از زبان عمویی

ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با گفتگوهای اخیر ایران با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: آن چیزی که میان سازمان انرژی اتمی کشورمان و «رافائل گروسی» شکل گرفت، یک نقشه راه برای حل موضوعات باقی‌مانده پادمانی بین ایران و آژانس بود. واقعیت این است که ایران بارها به آژانس تذکر داده که رویکرد حرفه‌ای خود را حفظ کند و تحت تاثیر ادعاهای جریان‌های صهیونیستی قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه ما همواره تاکید کرده‌ایم که اگر ابهاماتی برای آژانس وجود دارد آنها را از طریق گفتگوهای فنی با ما برطرف کند، تصریح کرد: این انتقاد به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جلسه‌ای که با آقای گروسی انجام گرفت، مطرح شد و ما بار دیگر بر ضرورت رفع آن تاکید کردیم. ایران خواستار این است که راه‌حلی برای حل این مشکل اتخاذ شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران یک نقشه راه را پذیرفته است که بر اساس آن توضیحاتی را درباره ابهامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه خواهد داد. طبیعتاً این توضیحات باید منجر به خاتمه پرونده ایران در آژانس شود.

عمویی گفت: مطالبه مجلس شورای اسلامی این است که اولاً: چارچوب برنامه هسته‌ای ایران و محرمانه بودن آن از طرف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حفظ شود؛ ثانیا: آژانس باید رویکردی غیرسیاسی در حل این موضوعات اتخاذ کند و به صورت کاملاً حرفه‌ای مسائل فعلی را دنبال کند.

وی بیان کرد: یکی از چالش‌های ما در روابط با آژانس این است که بعضاً با ایجاد اخلال از جانب صهیونیست‌ها مواجه هستیم؛ به طوری که این اخلال، همکاری‌های میان ایران و آژانس را متزلزل می‌کند. انتظار ما این است که به واسطه سفری که«گروسی» به تهران داشت، مسیر حل چنین مسائلی را به خوبی جلو ببرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شکل‌گیری یک راه‌حل پایدار میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که منجر به خاتمه پرونده ایران در مسائل پادمانی شود، قطعاً توافق احتمالی با گروه ۴+۱ را نیز پایدار خواهد ساخت، اما بدون چنین توافقی و بدون خاتمه پرونده ادعاها علیه ایران، هرگونه توافقی با گروه ۴+۱ از نظر ما پایدار نخواهد بود. این در حالی است که معتقدیم پایداری توافق یک اصل اساسی است.

عمویی گفت: اگر آژانس انرژی اتمی رویکرد حرفه‌ای را مد نظر قرار دهد امید داریم که این پرونده به سرعت خاتمه پیدا کند و دستاوردهای هسته‌ای کشورمان نیز حفظ شود./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها