رئیس جمهور: دولت، دولت جریان و حزب خاصی نیست

کد خبر: 1135238

رئیس جمهور خواستار تدوین نظام مسائل مازندران شد و گفت: سریعا باید کارگروهی برای مقابله با ساخت وسازها در قلب جنگل در استان تشکیل شود.

رئیس جمهور: دولت، دولت جریان و حزب خاصی نیست

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در دیدار با نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مازندران با ادای احترام به مردم مازندران، علما و مفاخر استان اظهار داشت: هر جای استان چهره‌های درخشانی وجود دارد و مفاخر و سرداران شهید، فخر استان و دفاع مقدس هستند.

وی با تاکید بر تهیه نظام مسائل در استان مازندران گفت: نظام مسائل استان و راهکارهای برون رفت آن از مشکلات باید مشخص و اولویت‌ها شناخته شود زیرا باید با اولویت دنبال مسائل بود و بودن دانشگاه در کنار محیط زیست، اقتصاد دریا، دیجیتال، معدن، صنعت، تجارت امری مهم است.

وی خواستار تشکیل کارگروهی در حوزه بنیاد شهید و ایثارگران و لزوم ارائه پیشنهادات برای اصلاح قوانین گفت: مدارس شاهد باید مورد نظارت قرار گیرند و تکریم و سرکشی به همه خانواده شهیدان و ایثارگران امری مهم است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه شورای انقلاب فرهنگی موضوع و جایگاه ویژه ای برای موضوع زنان و خانواده قائل خواهد بود، گفت: سازوکاری برای اجرای این نظر در شورای انقلاب فرهنگی مدنظر قرار می‌گیرد و در دولت نیز این موضوع با اولویت توجه می‌شود.

وی با عنوان اینکه دولت، دولت جریان و حزب خاصی نیست، گفت: بیش از نیمی از دولتمردان را بعد از انتخابات و با معرفی افراد مختلف پیدا کردیم و باید نیروهای کارآمد را پیدا و معرفی کنیم.

رئیس جمهور شناسایی نیروهای کارآمد و معرفی به دولت را فرصت مغتنمی برشمرد و گفت: این افراد سرمایه کشور هستند و باید ارتباط با جامعه نخبگانی را تقویت کرد.

توجه به روستاها برنامه مهم دولت

وی مازندران را قطب کشاورزی دانست و گفت: باید بررسی شود چرا روستاییان به رغم داشتن امکانات و خدمات در روستاها نمی‌مانند، گفت: این درحالی که وضعیت مازندران در حوزه روستاها نگران کننده نیست بلکه در برخی استان‌ها نگران کننده است.

رئیس جمهور فعال کردن اقتصاد روستاها را مسئله مهم دانست و گفت: وقتی کشاورزی برای روستاییان صرف نکند و تسهیلات داده نشود، اقدام به ترک روستاها می‌کند و اگر به موقع خدمات لازم داده شود، روستاها را رها نمی‌کنند.

وی توجه به روستاها را یکی از مهمترین برنامه‌های دولت بیان کرد و گفت: بیشترین اعتبار تخصیص یافته در سفر مازندران حوزه کشاورزی و فعال شدن این بخش خواهد بود.

توجه به کشاورزی در مازندران

حجت الاسلام رئیسی با اظهار اینکه کشاورزی نباید به سخن باشد بلکه در عمل به آن توجه شود، گفت: کشاورزی در مازندران محور است و دولت نیز باید تمام هم را بگذارد تا کشاورزی رونق جدی بگیرد.

وی فعال شدن صنایع تبدیلی را در استان مازندران الزامی دانست و گفت: صنایع تبدیلی باید ارزش افزوده پیدا کند و صادرات آن با ارزش افزوده انجام شود.

مقابله با ساخت وساز در قلب جنگل

حجت الاسلام رئیسی با اظهار اینکه توجه به محیط زیست امری مهم است، گفت: استاندار باید سریعاً کارگروهی را تشکیل دهد و ساختمان‌های درحال احداث در جنگل را شناسایی کند چرا در قلب جنگل ساختمان ساخته شده است.

وی گفت: اولویت ما ساختمان‌هایی است که در قلب جنگل ساخته می‌شود و باید دید از کجا مجوز گرفتند و برخورد سریع صورت گیرد و اینکه ساختمان احداث و بعد برخورد شود را نوعی کنش می دانم.

رئیس جمهور با تاکید براینکه نباید آجر روی آجر در قلب جنگل گذاشته شود، گفت: باید مردم در جریان گذاشته شوند که ساختمان‌ها با چه مجوزی در دست ساخت است و در این دولت نباید عکس العملی برخورد کرد و باید با موارد قانون برخورد شود.

میانکاله احیا شود / ‌‬استفاده کیفی و مطلوب از دریا

وی با اظهار اینکه نباید گذاشت محیط زیست از بین رود بر لزوم احیای میانکاله تاکید کرد و آن را زیستگاهی برای پرندگان برشمرد و گفت: باید این زیستگاه برای پرندگان حفظ شود.

رئیس جمهور مسئله گردشگری را مهم برشمرد و گفت: مازندران دارای فرهنگ غنی و باورهای اصیل است و نباید گردشگری مسئله فرهنگ را تهدید کند و حتماً باید برنامه‌ای برای کیفیت استفاده از ساحل ارائه شود و ستادی در این زمینه تشکیل شود.

وی با عنوان اینکه استفاده ضابطه مند از دریا استفاده شود، گفت: این فضا باید امیدبخش و مفرح باشد و یک فصل آزادسازی و فصل دیگر برنامه ریزی برای کیفیت استفاده از ساحل است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه سرمایه جنگل، دریا، فضای سبز و سرمایه انسانی کارآمد استان را باید حفظ و استفاده کرد، گفت: این مسئله نیز مورد تاکید و توجه است.

وی با بیان اینکه دولتمردان شبانه روز در حال تلاش هستند، گفت: امروز اعلام می‌کنیم نسبت به کالاهای اساسی، تأمین ارز و امور زیرساختی نگران نیستیم و آینده را بسیار امیدوارکننده و درخشان می‌بینیم و یقین داریم کارهای خوبی در آینده برداشته خواهد شد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها