در جلسه شورای اداری مازندران؛

رئیسی: دولت به دنبال متناسب‌سازی حقوق کارکنان و کارگران است

کد خبر: 1135323

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تلاش همه دستگاه‌ها برای ریشه کردن فقر مطلق، گفت: برای دهک‌های زیر خط فقر لازم است متناسب‌سازی انجام شود و در این راستا دولت به دنبال متناسب‌سازی حقوق کارکنان و کارگران است؛ ضمن اینکه در بودجه سال آینده رشد اقتصادی ۸ درصدی پیش‌بینی شده که تلاش برای تحقق آن می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش قدرت اقتصادی مردم داشته باشد.

رئیسی: دولت به دنبال متناسب‌سازی حقوق کارکنان و کارگران است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در جلسه شورای اداری استان مازندران خدمت به مردم را از زمینه‌های رشد و تعالی انسان دانست و گفت: غیر از انجام واجبات و ترک محرّمات، تلاش برای گره‌گشایی از مشکلات و خدمت به مردم بهترین زمینه برای رشد انسان است.

رئیس جمهور با اشاره به وجود دیدگاه‌های‌ خدمت منفعت‌محور، انسان‌مدارانه و خدمت برای رضای خداوند گفت: در نظام مدیریت دینی بر دوست داشتن انسان و خدمت برای جلب رضای حضرت حق تاکید شده است و امروز فرصت مناسبی برای خدمت خالصانه برای مردم فراهم شده که باید آن را قدر دانست.

وی اعتماد مردم به نظام را از مؤلفه‌های قدرت توصیف کرد و گفت: حضور مردم در صحنه، مؤلفه اصلی قوت و قدرت نظام است و هر چقدر اعتماد مردم به کارآمدی نظام بیشتر باشد، آن نظام قوی‌تر خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه در کارآمدی نظام اداری کشور همه کارکنان و مدیران نقش‌آفرین هستند، اظهار کرد: کارآمدی نظام اداری نیازمند انگیزه و روحیه تحولی است و با این روحیه می‌توان اقدامات بزرگی انجام داد.

وی با اشاره به نقش برجسته مدیریت در نظام اداری، گفت: بخش زیادی از موفقیت نظام اداری در گرو مدیر باانگیزه، کارآمد و با روحیه جهادی و انقلابی است و مدیران نقش زیادی در اعتمادآفرینی و افزایش سرمایه اجتماعی و امیدوار کردن مردم و انجام بهتر امور دارند.

رئیسی تاکید کرد: برای اجرای مصوبات سفر استانی لازم است مدیران با جدیت برنامه‌ریزی و اقدام کنند تا مردم آثار و برکات اجرای این مصوبات را لمس کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت مردمی بر اساس عدالت‌محوری و مبتنی بر سند آمایش سرزمینی به دنبال پیشرفت متوازن مناطق مختلف کشور از جمله مازندران است. استان مازندران از ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار است و با این ظرفیت‌ها، وجود فقر در سطح استان قابل قبول نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تکمیل زیرساخت‌های بندر امیرآباد تاکید کرد و گفت: توسعه این بندر زمینه مناسبی برای افزایش تجارت خارجی و صادرات ایجاد می‌کند؛ ضمن اینکه باید همزمان با تلاش برای خودکفایی در کالاهای اساسی، می‌توان از این بندر برای واردات کالاهای اساسی و غلات و نیز صادرات محصولات کشاورزی استفاده کرد.

رئیس جمهور در ادامه بر ضرورت صیانت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: بر اساس قانون اساسی هر نوع توسعه در کشور مبتنی بر حفظ محیط زیست است اما سازمان محیط زیست هم باید به نوعی اقدام کند که بسترهای توسعه در کشور معطل و متوقف نباشد.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت برای تکمیل خطوط راه آهن در استان مازندران گفت: توسعه خطوط ریلی در استان در دستور کار دولت قرار دارد و پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه با جدیت پیگیری خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین تلاش بر رفع مشکل پسماند در سطح استان و نیز رونق نساجی مازندران تاکید کرد.

وی در پایان، با ابراز نگرانی از آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای در مسیرهای مواصلاتی مازندران گفت: این موضوع دردناک است و به هیچ عنوان پذیرفته نیست و لازم است رسانه ملی هشدارهای لازم را به رانندگان ارائه کند و دستگاههای مربوطه، اقدامات ضروری و جدی در این زمینه انجام دهند.

وضعیت کشاورزی استان مازندران با تصمیمات اتخاذ شده متحول خواهد شد

سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در نشست خبری پایان سفر استانی دولت سیزدهم به استان مازندران نیز در پاسخ به سوالی در مورد برنامه‌های دولت برای حمایت از کشاورزی استان گفت: کشاورزی و رفع مشکلات کشاورزان از مهم‌ترین محورهای مورد توجه دولت در این سفر بوده است و به دنبال آن هستیم که اقتصاد روستا برای روستاییان مقرون به صرفه و همراه با امیدبخشی باشد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در جریان این سفر بیشترین اعتبار برای حوزه کشاورزی اختصاص یافته است و با تصمیمات اتخاذ شده، وضعیت کشاورزی در استان مازندران متحول خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت برای تکمیل زیرساخت‌های ورزشی استان مازندران به ویژه استادیوم فوتبال وطنی شهر قائمشهر گفت: تیم نساجی قائمشهر باید از مکان آبرومندانه و مستقلی برخوردار باشد و ظرف حداکثر چهار ماه باید استادیوم ورزشی آن آماده و تکمیل شود.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص توجه دولت به توسعه کریدور شمال - جنوب و بازدید از بندر امیرآباد، خاطرنشان کرد: بندر امیرآباد با آنچه که باید باشد فاصله زیادی دارد و مصمم هستیم زیرساخت‌های آن به طور کامل تکمیل و به مرکز تجارت و صادرات منطقه تبدیل شود.

وی در خصوص تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان مازندران گفت: در بودجه سال آینده صندوقی زیرنظر استانداران پیش‌بینی شده است که درآمدهای استان از جمله حق مالکانه معادن و فروش اموال مازاد دولت در آن واریز می‌شود و استان‌ها با استفاده از منابع آن می‌توانند بخش عمده‌ای از هزینه‌های تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را تامین کنند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها