حسین شریعتمداری: آمریکایی‌‌ها حاضر به تضمین دادن نیستند

کد خبر: 1135535

مدیر مسؤول روزنامه کیهان گفت: غربی‌ها آبروی دموکراسی را برده‌اند و به هیچکدام از اصول آن پایبند نیستند اما در مقابل مردم‌سالاری دینی حاکم بر ایران الگویی خوب است.

حسین شریعتمداری: آمریکایی‌‌ها حاضر به تضمین دادن نیستند

حسین شریعتمداری، مدیر مسؤول روزنامه کیهان در نشست مجازی «تحلیل مسائل روز سیاسی» با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های اصلی اسلام ناب محمدی، ظلم‌ستیزی است، اظهار داشت: اقدامی که امام راحل (ره) انجام داد این بود که اسلام را از عرصه تئوری و نظری خارج و به کرسی حاکمیت نشاند و یکی از اتفاقاتی که پس از این ماجرا رخ می‌دهد این است که نظام سلطه در برابر آن قد علم می‌کند که موضوعی اجتناب ناپذیر است زیرا موجودیت آن را به چالش می‌کشاند.

وی با تأکید بر اینکه با نگاهی گذرا به ۴۳ سال گذشته شاهدیم که دشمن و در رأس آن آمریکا از تمام اهرم‌هایی که در اختیار داشته علیه ما استفاده کرده است، توضیح داد: مقطع زمانی را پیدا نمی‌کنیم که در آن با دشمن درگیر نبوده‌ایم زیرا این درگیری درگیری ماهوی است و انتظار اینکه به پایان برسد انتظاری بی‌مورد است.

شریعتمداری با بیان اینکه پایان این درگیری تنها در ۲ حالت ممکن است یکی اینکه در حاکمیت‌مان از اسلام دست برداریم و دیگری اینکه دشمن از خوی شیطانی و استکباری خود دست بکشد، یادآور شد: شاهدیم که میدان‌های درگیری تغییر پیدا می‌کند اما اصل درگیری برقرار است.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان عنوان کرد: دشمن از تمام اهرم‌های نظامی، ترور دانشمندان، آشوب‌های خیابانی، جنگ شهرها، جنگ تحمیلی، عناصر نفوذی و... استفاده کرده است و اگر امروز باور داریم که جنگ همچنان ادامه دارد باید متوجه شویم که طرف مقابل از چه اهرمی استفاده می‌کند.

مدیریت افکار عمومی اساس جنگ نرم است

وی با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین برگ مورد استفاده دشمن جنگ نرم است، خاطرنشان کرد: اگر بتوان مدیریت افکار عمومی را در دست گرفت، می‌توان رفتار عمومی را نیز مدیریت کرد و این مورد اساس جنگ نرم است اما دارای ابعاد متفاوت است.

شریعتمداری تأکید کرد: باید متوجه شویم که اسلحه دشمن در جنگ نرم چیست و در مقابل ما قصد داریم با چه سلاحی مقابل او بایستیم.

شریعتمداری یادآور شد: دیدگاه اسلام دیدگاهی است که وقتی به لبنان می‌رود حزب‌الله، وقتی به یمن می‌رود انصارالله و زمانی که به عراق می‌رود حشدالشعبی را می‌سازد و این موضوع نشان دهنده این است که در این زمینه دست بالا و برتر را داریم، اما نیاز است که مراقب حملات دشمن باشیم زیرا با تمام توان خود به میدان آمده است.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان اینکه در گزارش‌ ناتو بیان شده است که تا سال ۲۰۲۰ عرصه‌های جنگ شامل ۵ عرصه زمین، دریا، هوا، فضا و سایبری می‌شد، اما امروز عرصه دیگری نیز به این موضوعات اضافه می‌شود و آن جنگ شناختی است، گفت: هدف جنگ شناختی این است که سیستم محاسباتی افراد را در دست بگیرد و مختل کند و این نکته‌ای است که رهبر معظم انقلاب چندین سال قبل بر آن تأکید داشتند.

وی با تاکید بر اینکه در بخش‌های مختلف شاهد ابعاد مختلف جنگ شناختی هستیم، عنوان کرد: وظیفه ما این است که ترفندها و راه‌های مقابله با آن را بشناسیم.

پیام اسلام منطقی، علمی و جذاب است

شریعتمداری یادآور شد: نکته قوت حریف رسانه‌های آن است و ما در این زمینه در اندازه حریف نیستیم اما در تلاش برای کم‌تر کردن این فاصله هستیم و در مقابل ما نقطه قوتی داریم که حریف از آن محروم است و آن نقطه قوت پیام ما است؛ پیام ما منطقی، علمی و جذاب است و آن را در شهادت حاج قاسم شاهد بودیم و متوجه شدیم که پیام‌مان پرمخاطب است.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان افزود: پیش از روی کارآمدن دولت جدید از سمت طرف مقابل نوعی فشار مطرح بود، با تصویب طرح مجلس شرایط به حدی تغییر کرد و تعهداتمان را کاهش دادیم و با روی کار آمدن دولت جدید وضعیت متفاوت از قبل شد و الان این ما هستیم که آمریکا را تحریم کردیم و اجازه ندادیم وارد مذاکرات شود.

وی با اشاره به حوادث اخیر اوکراین بیان داشت: در گذشته حمایت آمریکا از اوکراین به حدی بود که کسی باورش نمی‌شد اگر روسیه به اوکراین حمله کند، آن را تنها بگذارد و این موضوع نشان داد که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد.

سختی‌ها نباید بر دستاوردها غباری بنشاند

شریعتمداری با تاکید بر اینکه ممکن است مسیرمان سخت باشد اما نباید آن سختی‌ها بر دستاوردها غباری بنشاند، خاطرنشان کرد: یکی از شگردهای دشمن تغییر نتیجه است و این موضوع را در بخش‌های مختلف شاهد هستیم و راهکار آن بازگشت به مبانی اصلی است.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان اینکه وظیفه امروز تلاش برای رفع سختی‌ها و نشان دادن عامل سختی‌ها است، توضیح داد: دولت جدید باید تا سال ۱۴٠۵ به‌طور متوسط ماهانه ۱٠ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را بدهد، قیمت مسکن ۸ برابر شد و ارزش پول ملی کاهش پیدا کرد.

وی افزود: دولت قبل به قصد رفع تحریم‌ها رفت اما نه تنها تحریم‌ها را از بین نبرد بلکه به آن اضافه هم کرد؛ دولت قبل خودش این اقدامات را انجام داد و خودش در مقابل آن ایستاده است و شبهه ایجاد می‌کند.

شریعتمداری با اشاره به سخنان رهبر معظم در جمع اعضای مجلس خبرگان در خصوص جهاد تبیین گفت: نیاز است در میدان حاضر شویم و خسته نشویم و بدانیم برد با ما است، با جرأت می‌گویم که توان نیروهای حزب‌اللهی بالا است و این مورد را با کوچک‌ترین اتفاق در فضای مجازی شاهد هستیم.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان در خصوص منفعل عمل کردن مسؤولان در فضای مجازی توضیح داد: آنچه که می‌بینم این است که مسؤولان در حال تلاش هستند و آنچه که مسلم است این است که نیاز است موضوع جدی گرفته شود اما نیاز به رسیدگی و تحول در این فضا وجود دارد./فارس

 آمریکایی‌‌ها حاضر به تضمین دادن نیستند

وی پیرامون سرنوشت برجام در دولت جدید بیان داشت: در این باره فعلا نمی‌توان با قاطعیت صحبت کرد؛ حدود ۳ هفته است که گفته می‌شود به نقطه نهایی رسیده‌ایم اما واقعیت این است که آمریکایی‌ ها حاضر به تضمین دادن نیستند؛ در موضوع رفع تحریم‌ها نیز ما دنبال هستیم تمام تحریم‌ها برداشته شود و برای آن زمان در نظر می‌گیریم اما اهداف ما و آنچه که طرف مقابل می‌خواهد مطابق نیست.

شریعتمداری یادآور شد: در جلسات مذاکرات بیان می‌شود ایران مانع رسیدن به توافق است در صورتی که ما خطوط قرمز را بیان کردیم و آیت‌الله رئیسی نیز در جلسه خبرگان بیان کردند که خطوط را رعایت می‌کنیم.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان پیرامون روند مذاکرات توضیح داد: در حالت عادی مذاکرات طرفین در ابتدا نقطه ایده‌آل خود را مطرح می‌کنند، اما این موضوع سقف کاذب است و اگر قرار بود هر طرف از نقطه ایده‌آل خود کوتاه نیاید مذاکره معنی نداشت؛ در مذاکره مسائل بر ۲ محور بیان می‌شود اول مسائل استراتژیک و راهبردی که به هیچ وجه از آن کوتاه نمی‌ایند و مورد دوم نقاط تاکتیکی است که سیال است و اصل مذاکره بده بستان است.

وی با بیان اینکه حریف دنبال است خط اصلی را بشکند و در مقابل ما از خط اصلی‌مان محافظت می‌کنیم، گفت: طرف مقابل حاضر نیست تحریم‌هایی که بر نقاط استراتژیک‌مان اعمال کرده است به‌طور کامل بردارد و دلیل اصلی طول کشیدن مذاکرات همین مورد است.

غربی‌ها آبروی دموکراسی را برده‌اند

شریعتمداری در خصوص دموکراسی تصریح کرد: غربی‌ها آبروی دموکراسی را برده‌اند و به هیچکدام از اصول آن پایبند نیستند اما در مقابل مردم سالاری دینی که در کشور ما حاکم است الگویی خوب است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها