دستورات ویژه‌ رئیسی بر ایمن سازی سفرهای نوروزی

کد خبر: 1135914

رئیس جمهور برای ایمن سازی سفرهای نوروزی دستورات ویژه‌ای خطاب به دستگاه‌های مربوطه صادر و بر ضرورت هماهنگی و هم‌افزایی فعالیت‌ها و خدمت رسانی دستگاههای متولی سفرهای نوروزی تاکید کرد.

دستورات ویژه‌ رئیسی بر ایمن سازی سفرهای نوروزی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در جلسه شورای عالی حمل و نقل و ایمنی ترافیک که پس از وقفه‌ای ۸ ساله و با رویکرد ایمنی سفرهای نوروزی با حضور مسئولان راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، وزارت کشور، صدا و سیما، هلال احمر و اورژانس برگزار شد، با اشاره به ضرورت هماهنگی و هم‌افزایی فعالیتها و خدمت رسانی دستگاه های متولی سفرهای نوروزی، گفت: طبیعتا با کاهش شیوع کرونا امسال شاهد افزایش سفرهای نوروزی خواهیم بود اما دستگاههای متولی باید ضمن فرهنگ سازی برای رانندگی ایمن، مراقب حوادث جاده ای باشند و بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم به دقت نظارت کنند.

رئیس جمهور دستور داد: اعتبارات مورد نیاز بسته جامع کاهش تصادفات به ویژه رفع نقاط حادثه‌خیز و برنامه‌های آموزشی و تامین نیازمندی‌های دستگاه های مسئول با قید اولویت انجام شود.

رئیسی در ادامه با تاکید بر اینکه افزایش ایمنی جاده ها، ایمنی حمل و نقل، بازسازی ناوگان حمل و نقل زمینی، ریلی، هوایی و دریایی در زمره برنامه‌های اصلی دولت قرار دارد، اظهارداشت: ضرورت دارد وزارت راه و شهرسازی این موضوعات را به صورت جدی پیگیری کند و حرکت در مسیر تحقق این برنامه‌ها به هیچ عنوان نباید تا رسیدن به نتیجه مطلوب، متوقف شود.

رئیس جمهور ساماندهی و نظارت دقیق بر ترددهای جاده‌ای را ضروری دانست و اظهارداشت: لازم است رویکردهای پیشگیرانه و روش های نوین برای کاهش سوانح و تصادفات جاده‌ای اتخاذ شود تا از صدمات جانی و مالی بر مسافران جلوگیری گردد.

رئیسی، سپس به نکته مهمی اشاره کرد و گفت: توجه به برنامه‌ها و اقدامات آگاه سازی و آموزش عمومی برای ارتقای انضباط اجتماعی تاثیر زیادی در کاهش سوانح جاده ای دارد لذا برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی با شیوه‌های هنرمندانه توسط رسانه ملی تولید و پخش شود.

رئیس جمهور بار دیگر خودروسازان را مورد خطاب قرار داد و گفت: رعایت نکات ایمنی و استاندارد بر تولید خودرو و افزایش تولید اولویت دارد و سازمان استاندارد لازم است بر رعایت استانداردهای ایمنی در تولید و ترخیص خودروها نظارت کامل و دقیق داشته باشد.

رئیس جمهور همچنین خواستار اعمال کنترلهای دقیق و هوشمند به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در وسائط نقلیه جادهای، ریلی و هوایی شد.

رئیس جمهور همچنین در این جلسه دستورات ویژهای را به منظور کاهش سوانح و تصادفات به شرح زیر صادر کرد:

- توجه ویژه به نقش آفرینی مردم با تاکید بر رسیدگی با قید فوریت به حل مشکلات گزارش شده آن‌ها ضروری است.

- اتخاذ و اجرای طرحهای ابتکاری و نو در پیشگیری از تصادفات.

- هدف‌گذاری کاهش جدی تصادفات توسط تمامی دستگاه‌های مسئول.

- آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز با اقدامات زودبازده.

- نصب علائم هشداردهنده و ارسال پیامک به سرنشینان خودروها در نقاط حادثه‌خیز.

- پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی تمهیدات لازم برای مقابله با اثرات بحران‌های احتمالی ناشی از شرایط جوی و طبیعی.

- توجه به توسعه خدمات رفاهی و تسهیلات شایسته بین‌راهی به هموطنان با تأکید بر در اختیار قرار دادن زیرساخت‌ها و امکانات دولتی در حد امکان.

- توجه به توسعه سیستم‌های هوشمند حمل و نقل با اولویت رفع نقص دوربین‌های کنترل سرعت ثابت.

- نظارت بر ایمنی سفر ناوگان عمومی و ناوگان سنگین جاده‌ای بخصوص نسبت به معاینه فنی و کنترل سامانه‌ای و افزایش نظارت در مبدأ سفر.

- بروز‌رسانی جاده‌‌ها ( خط‌کشی، تابلوها و علائم) و اصلاحات اولویت‌دار و زود بازده فنی و مهندسی.

- بکارگیری حداکثر توان امدادی و استقرار و پکپارچه‌سازی پایگاه‌های امدادی و عوامل انسانی.

- هدفمند کردن گشت‌های راهور، راهداری و امدادی.

- استقرار پلیس با هدف بازدارندگی از تخلفات و برخورد قاطع با تخلفات حادثه‌ساز، در تمامی محورهای موصلاتی.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها