محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با «فردا»:

باید مجامع بین‌المللی پادشاه سعودی را به عنوان یک جنایتکار معرفی کنند

کد خبر: 1135979

محمدحسن آصفری گفت: نهادهای بین‌المللی به دلیل چک‌های طلایی بن‌سلمان گوش‌هایشان کر، چشم‌هایشان کور و دهان‌هایشان بسته شده است.

باید مجامع بین‌المللی پادشاه سعودی را به عنوان یک جنایتکار معرفی کنند

گروه سیاست سایت فردا: جنایت اخیر در عربستان بیش از پیش جنایتکار بودن سران سعودی و به ویژه محمد بن‌سلمان را آشکار کرد اما در این بین نکته قابل تأمل آن بود که مجامع بین‌المللی هیچ واکنشی به این جنایت گسترده نشان ندادند.

محمدحسن آصفری، نماینده مجلس درباره این موضوع به «فردا» گفت: «جای تأسف دارد که مجامع بین‌المللی، دیدبان حقوق بشر و سازمان ملل درباره کشتار فجیع مردم عربستان سکوت کرده‌اند؛ نهادهایی که اگر یک قاتل در ایران اعدام شود، فریاد واحقوق بشرشان گوش فلک را کر می‌کند اما وقتی در انظار عمومی 81نفر از شهروندان عربستان قتل عام می‌شوند، سکوت می‌کنند».

او ادامه داد: «به یاد داریم به دلیل گزارش‌های جریان‌های تروریستی از زندان‌های ایران مجامع بین‌المللی با چه هزینه‌ای احمد احمد را به ایران اعزام کردند و در نهایت او گزارش کذبی را ارائه داد اما امروز نهادهای بین‌المللی به دلیل چک‌های طلایی بن‌سلمان و به دلیل پول‌هایی که از سمت عربستان به دبیرکل سازمان ملل داده می‌شود، گوش‌هایشان کر، چشم‌هایشان کور و دهان‌هایشان بسته شده است».

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: «قتل‌عام اخیر یعنی کشتن 81نفر آن هم در یک روز حتما با اجازه پادشاه عربستان رخ داده است و لازم است نهادهای بین‌المللی او را یک جنایتکار معرفی کنند و اگر با عاملان جنایت اخیر برخورد نشود، آینده مردم عربستان به ویژه منتقدان حکومت فعلی به خطر می‌افتد زیرا در آن صورت حتما میزان برخوردها و کشتارها بیش از حالا هم خواهد شد. خبرنگاران بدون مرز و همه کسانی که در سطح بین‌المللی رسانه‌ای در اختیار دارند هم نباید ساکت باشند».

آصفری در پایان درباره مذاکرات اخیر ایران و عربستان هم گفت: «جمهوری اسلامی ایران با همه کشورهای منطقه خواهان روابطی عقلانی و منطقی است؛ به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس. عربستان هم از جهت وجود مکه و مدینه و بُعد زیارتی برای ایران مهم است و به هر حال بی‌تفاوت به برقراری ارتباط با این کشور نیستیم اما با در نظرداشتن اصول خودمان».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها