نماینده مجلس: تولیدی که بر پایه دانش باشد نه تهدیدپذیر و نه تحریم‌پذیر است

کد خبر: 1137647

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس مکلف است تا برای تحقق شعار سال از ظرفیت‌های قانونی استفاده کند و در این همین راستا قوانینی را مصوب و بر اجرای آن نظارت می‌کند.

نماینده مجلس: تولیدی که بر پایه دانش باشد نه تهدیدپذیر و نه تحریم‌پذیر است

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس مکلف است تا برای تحقق شعار سال از ظرفیت‌های قانونی استفاده کند و در این همین راستا قوانینی را مصوب و بر اجرای آن نظارت می‌کند.

احمد راستینه روز دوشنبه در دیدار با جمعی از فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری افزود: در سال گذشته مجلس شورای اسلامی قانون جهش شرکت‌های دانش‌بنیان را مصوب کرد تا در پرتو آن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در قانون جهش شرکت‌های دانش‌بنیان، ایده‌های نخبگان ارزش‌گذاری می‌‎شود و به دنبال آن برای تجاری‌سازی ایده‌ها تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده می‌شود و در این رابطه صندوقی پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان از منابع صندوق پیشرفت و عدالت سهمی دارند، تصریح کرد: این سهم باید در نشستی با مسوولان ارشد استان مطالبه و مشخص شود.

راستینه با اشاره به تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان در دوران تحریم، اظهار داشت: ملت ایران با روحیه بالای خود در برابر تحریم‌های دشمن مقاومت کرد و در این میان شرکت‌های دانش‌بنیان با اتکا به ظرفیت‌های درونی کشور برای برون‌رفت از محدودیت‌های تحریم تلاش کردند و رشد و توسعه کشور را شتاب دادند.

وی با بیان اینکه انتخاب شعارهای سال از سوی رهبر معظم انقلاب بسیار هوشمندانه است، افزود: اعتماد به نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در شکستن سد تحریم‌ها بسیار کارساز است و رهبر معظم انقلاب نیز با نامگذاری سال جدید تحت عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» بر توجه بیش از پیش به شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت روحیه خودباوری و خوداتکایی تاکید دارند.

راستینه خاطرنشان کرد: تولیدی که بر پایه دانش باشد نه تهدیدپذیر و نه تحریم‌پذیر است از همین رو شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه خوداتکایی و خودباوری کشور نقش مهمی ایفا می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحران شیوع ویروس کرونا نیز شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید محصولات بهداشتی و واکسن کرونا کمک کردند تا کشور از این بحران با مشکلات کمتری عبور کند.

راستینه بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های کارگاهی و آزمایشگاهی برای شرکت‌های دانش‌بنیان استان تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم شعار سال بخوبی محقق شود باید شرایطی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کنیم که با خیال آسوده فعالیت کنند و دغدغه کارگاه و تجهیزات آزمایشگاهی نداشته باشند.

وی، به اشتراک‌گذاری تجربیات شرکت‌های دانش‌بنیان را عامل مهمی در موفقیت فعالیت‌های این حوزه دانست و افزود: می‌طلبد در این خصوص راه‌های رفته و تجربیات شرکت‌ها به سند علمی تبدیل شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، تشکیل یک کارگروه ویژه برای تحقق شعار سال در استانداری را خواستار شد و بیان داشت: دبیر این کارگروه پارک علم و فناوری باشد.

راستینه افزود: امسال هیچ مانعی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان نخواهیم داشت تا این شرکت‌ها با قدرت توسعه پیدا کرده و موفق‌تر از گذشته عمل کنند.

به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان استان به بیان نیازها، دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند.

اختصاص تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان، تامین تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی و اختصاص زیرساخت از جمله زمین برای احداث و توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله مطالبات و دغدغه‌های مطرح شده در این نشست بود.

۱۴۷ شرکت در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری مستقر است که از این تعداد ۷۹ شرکت رشدیافته، ۳۵ واحد رشد و ۴۳ شرکت مقدماتی است.

پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری برای ۹۳۴ نفر اشتغالزایی کرده است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها