وزیر خارجه قطر: سپاه پاسداران جزئی از ساختار نظامی ایران است

کد خبر: 1137722

وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد که گفت‌وگوی منطقه‌ای میان شورای همکاری و ایران برای حل موضوعات و نگرانی‌های مشترک ضروری است.

وزیر خارجه قطر: سپاه پاسداران جزئی از ساختار نظامی ایران است

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی شامگاه دوشنبه همچنین تاکید کرد که ارتباط دوحه با طالبان باقی خواهد ماند.

بر اساس گزارش العالم، وی در ادامه سخنانش گفت که گفت‌وگوی منطقه‌ای میان شورای همکاری و ایران برای حل موضوعات و نگرانی‌های مشترک ضروری است.

خالد العطیه وزیر مشاور در امور دفاعی قطر نیز پیش از این در همایش دوحه گفت: ما مشتاق آن هستیم که به زودی توافق هسته‌ای با ایران به موفقیت برسد و مرحله دوم مربوط به چارچوب امنیتی با مشارکت کشورهای منطقه آغاز شود.

 العطیه افزود: امیدواریم توافقنامه امنیتی بین کشورهای منطقه امضا شود و ما بایستی در کنار یکدیگر زندگی کنیم.

وی گفت که ما امیدواریم مذاکرات وین به توافقی درباره برنامه هسته‌ای ایران منجر شود و ما نیز به حصول این توافق تشویق می‌کنیم.

وزیر خارجه قطر: سپاه پاسداران جزئی از ساختار نظامی ایران است

موضوع خارج کردن لیست اشخاص حقیقی و حقوقی از لیست قرمز و از لیست تحریم های یکجانبه آمریکایی‌ها، یکی از موضوعات اصلی ایران در مذاکرات است.

چند روز قبل، امیرعبداللهیان در این خصوص گفته بود: در موضوع سپاه پاسداران آن چیزی که مهم است اینکه باید جایگاه و نقش سپاه، به عنوان نقش امنیتی و دفاعی ما مورد توجه قرار بگیرد.

این موضع ایران برای آمریکا خوشایند نیامد و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در نشست دوحه در واکنش به این موضع گفته بود: اگر ایران برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند، تحریم‌ها را لغو خواهیم کرد. سپاه پاسداران ایران در چارچوب تحریم‌ها باقی می‌ماند و این موضوعی متفاوت از توافق هسته‌ای است.

امروز هم محمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفته: ما معتقدیم سپاه پاسداران ایران بخشی از ساختار رسمی نظامی کشور ایران است و باید به این ساختار احترام گذاشت.

وزیر خارجه قطر افزوده: امیدواریم تحریم‌های اقتصادی که علیه ایران اعمال شده برداشته شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها