«فردا» گزارش می‌دهد

اختلافات پایداری و دولت از منظر رسانه‌ها

کد خبر: 1138623

برخی مواضع چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری سبب تقویت گمانه اختلاف این طیف و دولت را تقویت کرده و رسانه‌ها در دو جریان سیاسی این موضوع را زیر ذره‌بین گذاشته‌اند.

اختلافات پایداری و دولت از منظر رسانه‌ها

گروه سیاست سایت فردا - در روزهای اخیر شاهد افزایش مخالفت‌های طیفی از اصولگرایان با تیم مذاکراه کننده بودیم. از سیدمحمود نبویان گرفته تا فعالان رسانه‌ای مثل حسین ثابتی. این رویه سبب شده که برخی از تشدید اختلافات بین جبهه پایداری و دولت بگویند. مثلا روزنامه صبح‌نو ذیل تیتر «پایداری بر مخالفت با مذاکرات»،‌ نوشته: علی باقری که پیش از این از نزدیکان به جبهه پایداری و سعید جلیلی بود حالا با مخالفانی روبه‌رو است که پیش از این قرابت‌هایی با آن‌ها داشته است؛ قرابت‌هایی که نه‌تنها منجر به سکوت برخی مانند نبویان، رسایی و خضریان در مقابل روند موجود نشده، بلکه در جاهایی شمشیر آن‌ها را نیز تیزتر کرده است و انتقادهای جدی را به روند مذاکرات وارد می‌کنند.

این روزنامه از قول ناصر ایمانی،‌ کارشناس سیاسی آورده است که برخی از افراد اگر اسم‌شان را جریان نگذاریم و تنها آن‌ها را فرد بدانیم با هرگونه توافقی تحت‌عنوان برجام موافق نیستند.

محمدکاظم انبارلویی، عضو حزب موتلفه نیز به صبح‌نو گفته نباید درخصوص داوری مذاکرات هیچ‌گونه شتابزدگی داشت. او همچنین ادامه داده: دیدگاه متفاوت افراد نزدیک به پایداری با دولت هم قابل تحمل است و آن‌ها هم نماینده دارند و هم وزیر و مسوولان دیگر و اگر اظهارنظری می‌کنند باید براساس متن باشد.

در این بین روزنامه‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب اما حسابی به وجد آمد و از اختلاف بین یک طیف اصولگرا و دولت اصولگرا استقبال کرده‌اند. مثلا «سازندگی» نیم‌رخی از رئیسی و جلیلی را رو در روی هم قرار داده و تیتر زده «جلیلی علیه رئیسی». این روزنامه اصلاح‌طلب نوشته: «اکنون فصل تعارفات گذشته و حالا کمیته 5 نفره ضد توافق در مجلس متشکل از اعضای جبهه پایداری در داخل بهارستان و سعید جلیلی و ایدئولوگ‌های ضدبرجامش در خارج از مجلس، منتقدان جدی دولت سید ابراهیم رئیس بر سر مساله مذاکرات احیای برجام شده‌اند. همان‌ها که تا دیروز حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی را به هم تعارف می‌کردند و مدال‌های از خودگذشتگی و اخلاق بر شانه‌های هم می‌زدند که به نفع جریان انقلاب از گردونه انتخابات کنار رفتند».

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها