«فردا» گزارش می‌دهد

روایتی دیگر از علت توقف مذاکرات

کد خبر: 1138628

برخی معتقدند که توقف مذاکرات وین می‌تواند به نتیجه رسیدن را سخت کند اما گروهی دیگر نیم پر لیوان را دیده و فکر می‌کنند که این یعنی طرفین دریافته‌اند کار با تصمیمات سیاسی حل می‌شود نه مذاکره.

روایتی دیگر از علت توقف مذاکرات

گروه سیاست سایت فردا - مذاکرات احیای برجام در وین چندی است که متوقف شده و غیر از تاکید بر اینکه به توافق نزدیک هستیم، حرفی نمی‌شنویم. در عین حال شاهدیم که یک روز ریابکوف می‌گوید شاید رسیدن به توافق هفته‌ها طول بکشد و یک روز آمریکا دست به تحریم‌های جدید می‌زند. اینطور که به نظر می‌رسد مذارکرات در باره خروج سپاه از تحریم هم به نتیجه نرسیده و مساله را پیچیده‌تر کرده است. از این رو اغلب این نگرانی مطرح می‌شود که توقف مذاکرات وضعیت را از این بدتر نکند. برخی اما نظر دیگری دارند و ترجیح می‌دهند که نیمه پر لیوان را ببینند. روزنامه اعتماد هم در همین گروه قرار می‌گیرد.

ترامپ روز گذشته مدعی شده بود که اگر در قدرت بود به سرعت با ایران به توافق می‌رسید اما روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد معتقد است که یکی از عوامل توقف در مذاکرات وین تحریمی است که در دوران ترامپ علیه ایران وضع شده است.

این روزنامه نوشته: ظاهرا طرفین به این نتیجه رسیده‌‌اند که برای برداشتن این گام‌ها دیگر نیازی به مذاکره نیست و صرفا باید تصمیم سیاسی در پایتخت‌ها اتخاذ شود. ظاهرا یکی از موارد اختلافی که سد راه اجرای برجام است، برخی تحریم‌های ضدایرانی است که امریکایی‌ها تمایلی به برداشتن آنها دارند. یکی از این تحریم‌ها، تحریم سپاه پاسداران است که بعد از خروج امریکا از برجام، از سوی دولت دونالد ترامپ اعمال شد.

اعتماد ادامه داده: چندی پیش نیز یکی از رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی مدعی شده بود که امریکا اعلام کرده تنها در صورتی سپاه پاسداران را از فهرست تحریم‌های خود خارج می‌کند که ایران پیگیری عملیاتی در خصوص ترور سردار قاسم سلیمانی را متوقف کند. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها