طرح صیانت تیر خلاصی به ضابطه‌مندی فجازی

کد خبر: 1138844
طرح صیانت تیر خلاصی به ضابطه‌مندی فجازی

گروه سیاست سایت فردا - سعید احدیان، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در روزنامه فرهیختگان نوشته:‌ عده‌ای برای اثبات ضرورت تصویب طرح صیانت، مخالفت با آن را مخالفت با قانونگذاری و ضابطه‌مندی برای فضای مجازی عنوان می‌کنند و به مخالفان انقلابی طرح صیانت برچسب «ژست روشنفکری» می‌زنند و آنها را به ترسیدن از فضاسازی‌ها متهم می‌کنند؛ اما با تاکید باید گفت نه‌تنها طرح صیانت پاسخ ناقص و احساسی به نیاز ضابطه‌مندی فجازی است، بلکه از آن مهم‌تر تصویب آن مانع اصلی ضابطه‌مندی فجازی و تیرخلاص به ضابطه‌مندی هوشمندانه و مقتدرانه1 فضای مجازی خواهد بود.

او در ادامه آورده است: نکته اصلی که مدعیان صیانت به‌راحتی از آن می‌گذرند این است که مشکل اصلی ولنگاری در فضای مجازی نبود قانون نیست بلکه عدم اعمال تصمیمات شورای عالی فضای مجازی است.

وی افزود: باید بپذیریم طرح صیانت با واکنش اجتماعی عمده مردم روبه‌رو شده و عمده این افراد به‌دنبال فضاهای منفی در فضای مجازی نیستند. تجربه‌های روشن به ما نشان داده است تصمیمی که مردم را با خود همراه نکند، حتما به شکست منجر می‌شود و نه‌تنها خود به هدف اصابت نمی‌کند، بلکه مانع قانونگذاری‌های منطقی آینده نیز می‌شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها