10 سوال نمایندگان مجلس از وزیر کشور روی میز کمیسیون امور داخلی

کد خبر: 1138977

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور از طرح 10 سوال 6 نماینده مجلس از مجموع 21 سوال ثبت شده از وزیر کشور خبر داد و گفت: سایر نمایندگان یا به آقای وحیدی مهلت داده و یا از طرح سوال خود انصراف دادند.

10 سوال نمایندگان مجلس از وزیر کشور روی میز کمیسیون امور داخلی

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بعد از حضور احمد وحیدی وزیر کشور در جلسه امروز (سه‌شنبه 16 فروردین این کمیسیون) در گفت‌وگوی تلویزیونی و در تشریح جزئیات آن اظهار داشت: امروز دومین جلسه امور داخلی کشور در سال جدید بود؛ روز گذشته در این کمیسیون حوادث و اتفاقات مربوط به بازی فوتبال ایران و لبنان را مورد بررسی قرار دادیم ضمن اینکه در جلسه امروز سؤالات 21 نماینده مجلس از وزیر کشور مطرح شد.

وی افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس سؤالات خود را از وزیر کشور پس گرفتند و یا اینکه به آقای وحیدی مهلت دادند. اما در نهایت 10 سؤال توسط 6 نماینده مجلس مطرح شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور خاطرنشان کرد: موضوعات این سؤالات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، پشتیبانی‌ شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، قوانین شهرداری‌ها، صندوق بیمه همگانی و مسائل مربوط به مرزنشینان و اشتغال آنان، پسماند و مدیریت پسماند از موضوعاتی که در این نشست به عنوان سؤال از وزیر کشور مطرح شد.

جوکار درباره حوادث مربوط به بازی فوتبال ایران با لبنان هم عنوان کرد: امروز فقط سؤالات نمایندگان را از وزیر کشور مطرح کردیم این در حالی است که روز گذشته با حضور وزیر ورزش و جوانان و معاون امنیتی وزارت کشور ناجا و فدراسیون فوتبال اتفاقات رخ داده در مشهد را مورد بررسی قرار دادیم اما بعد از طرح موضوع به این جمع‌بندی رسیدیم که مدیریت ضعیف که حاکم  بر اجرای این مسابقه بود باعث آن حوادث شد.

وی گفت: برخورد صورت گرفته با برخی از بانوانی که بلیت داشتند و یا برای دیدن این بازی دعوت شده بودند اما اجازه ورود به آنها داده نشد، نشان از آن دارد که سومدیریت و عدم تعامل بین دستگاه‌های مجری برگزاری مسابقه باعث بروز چنین وقایعی شده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور افزود: متأسفانه اسناد و صورتجلسات دقیق و متقنی در این خصوص وجود ندارد اما برای جمع بندی لازم از حوادث این بازی تا فردا (چهارشنبه) مهلت دادیم که دستگاه‌های مختلف مستندات، مصوبات و صورتجلسات خود را در این باره به کمیسیون امور داخلی کشور ارائه کنند.

جوکار ادامه داد: کمیته‌ای درباره بررسی حوادث بازی ایران و لبنان در این کمیسیون تشکیل شده که اگر نیاز باشد آنها بازدید میدانی هم خواهند داشت و در نهایت گزارش آن به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد؛ دستگاه‌ها نبایستی تخلف را به گردن یکدیگر بیندازند اما این کمیسیون سعی دارد مدیران ضعیف را شناسایی کرده و با معرفی به دستگاه قضا زمینه برکناری آنها را فراهم آوریم که دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی در کشور نباشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها