آصفری: بانک‌ها ملزم به ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان هستند

کد خبر: 1139168

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تمام ظرفیت‌های مجلس، وزارتخانه‌ها، ارگان‌ها و نهادها برای سرعت بخشی به صدور مجوزهای مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان به کار گرفته شود تا فعالان این شرکت‌ها بدون دغدغه بتوانند به کار و فعالیت بپردازند.

آصفری: بانک‌ها ملزم به ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان هستند

محمد حسن آصفری اظهار کرد:‌ سال گذشته مجلس قوانین خوبی را در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان تصویب و سیاست‌های تشویقی را برای تاسیس و توسعه این شرکت‌ها لحاظ و دستگاه‌ها و ارگان‌ها را ملزم به حمایت از این شرکت‌ها کرد.

وی افزود: بر اساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی بانک‌ها نیز ملزم هستند تسهیلات لازم را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در راستای تحقق شعار سال مجلس شورای اسلامی نیز بنا دارد در جلساتی از وزرا دعوت و برنامه‌های وزارتخانه را در خصوص تحقق شعار سال مورد سوال قرار دهد تا چنانچه موانع قانونی وجود دارد نسبت به رفع آن اقدام و بسترهای لازم را فراهم سازد.

آصفری افزود: بدون شک این شرکت‌های دانش بنیان هستند که می‌توانند کشور را به استقلال رسانده و از خام فروشی جلوگیری و  قطع وابستگی برای کشور ارزش افزوده ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه با استقلال کشور قدرت چانه‌زنی افزایش یافته و اقتدار و عزت نیز افزایش می‌یابد، گفت: باید تمام ظرفیت‌های مجلس، وزارتخانه‌ها، ارگان‌ها و نهادها برای سرعت بخشی به صدور مجوزهای مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان به کار گرفته شود تا این فعالان این شرکت‌ها بدون دغدغه بتوانند به کار و فعالیت بپردازند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس اظهار کرد: یکی از مشکلات شرکت‌ها تهیه مواد اولیه برای تولید است. باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که مواد اولیه خارج از سهمیه بورس در اختیار این شرکت‌ها قرار بگیرد، ادارات و ارگان‌ها نباید خود را در مرحله قابل رقابت با شرکت‌ها قرار دهند، بلکه باید بخشی از ظرفیت خود را برای شرکت‌های دانش بنیان قرار دهند.

آصفری گفت: برای تحقق شعار سال شرکت‌های دانش بنیان باید از نظر تامین خدمات آب، برق، گاز، زمین و مواد اولیه تحت حمایت قرار گیرند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها