تبلیغات اصلاح طلبان در مقصر نمایی ایران در بلاتکلیفی مذاکرات

کد خبر: 1139270

روزنامه اعتماد روز گذشته گفت‌وگویی با احمد شیرزاد از محکومان امنیتی منتشر کرده که وی در این گفت‌وگو در ادامه خط تبلیغی طیف اصلاحات در مقصر‌نمایی از ایران در به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین مدعی شده است: «هر شرط تازه‌ای که برای توافق بگذاریم با شرط جدید طرف مقابل مواجه می‌شود...در یک توافق سیاسی نمی‌توان همه خواسته‌های خود را یکجا محقق کرد..

تبلیغات اصلاح طلبان در مقصر نمایی ایران در بلاتکلیفی مذاکرات

صحبت‌هایی که از سوی دیپلمات‌های ایرانی شنیده می‌شود، برای مثال صحبت‌هایی که سخنگوی وزارت خارجه بیان می‌کند و می‌گوید همه‌چیز منتظر تصمیم سیاسی آمریکاست، معنای دیگرش این است که ما شرط یا خواسته‌ای را مطرح کرده‌ایم که به طرف مقابل می‌گوییم که اگر این شرط را بپذیرید به توافق می‌رسیم، در این شرایط طرف مقابل شرط متقابلی می‌گذارد یا خواسته دیگری را مطرح می‌کند و می‌گوید اگر شما بپذیرید ما آماده توافقیم.»

گفتنی است هرگاه آمریکا در مخمصه قرار می‌گیرد، جریان اصلاح‌طلب به میدان می‌آید تا واشنگتن را از شرایط سخت نجات دهد. در حال حاضر آمریکا باید تضمین بدهد که تمامی تحریم‌ها را به‌صورت دائمی لغو کرده و ایران نیز می‌بایست در یک بازه زمانی، ادعاهای آمریکا مبنی بر لغو تحریم‌ها را راستی‌آزمایی کند. بااین‌وجود جریان اصلاح‌طلب یا در پی آن است ایران را مسبب وضع فعلی برجام معرفی کند.

نکته قابل‌تأمل آنکه احمد شیرزاد همان کسی است که در آغاز فضا‌سازی آمریکا و صهیونیست‌ها و سازمان منافقین علیه برنامه هسته‌ای ایران، ضمن نطقی خیانت‌آلود در مجلس ششم مدعی شد ۱۹ سال به دنیا دروغ گفته‌ایم و حالا دم خروس بیرون زده است. درواقع وی یکی از عوامل زمینه‌ساز برای سند‌سازی علیه پرونده هسته‌ای ایران و در پی آن تحمیل فشار و تحریم علیه ملت ایران در سال‌های اخیر بوده است./ کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها