هشدار دیپلمات روس درباره عواقب جدی حذف مسکو از شورای حقوق بشر

کد خبر: 1139320

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نسبت به عواقب جدی تعلیق فعالیت کشورش در شورای حقوق بشر سازمان هشدار داد.

 هشدار دیپلمات روس درباره عواقب جدی حذف مسکو از شورای حقوق بشر

به گزارش نووستی، «دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل هشدار داد که تعلیق فعالیت کشورش در شورای حقوق بشر سازمان ملل می تواند عواقب جدی برای کل سازمان داشته باشد.

پولیانسکی در کانال تلگرام نوشت: «این تصمیمی تاریخی از سوی ایالات متحده و متحدانش است و ممکن است عواقب جدی برای سیستم سازمان ملل داشته باشد».

این دیپلمات روس تاکید کرد که رای آتی مربوط به درگیری روسیه و اوکراین یا نقض ادعایی حقوق بشر توسط روسیه نیست، بلکه این اتهامات تایید نشده و غیرقابل اثبات هستند.

وی افزود: «‌با توجه به افزایش جعل حقایق و اقدامات تحریک‌آمیز، این یک تاکتیک از پیش طراحی شده است. گروهی از کشورهای غربی سعی می‌کنند قوانین و خواسته‌های خود را بر دیگران تحمیل کنند و این یک سابقه خطرناک است».

معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل در توصیف آنچه در صحنه بین‌المللی می‌گذرد، گفت: «نظام بین‌المللی مبتنی بر قوانینی است که غرب ترویج می دهد و این قوانین در واقع چیزی بیش از باج خواهی استعمارگرانه در پوشش یک موضوع انسانی نیست».

وی با اشاره به اینکه روسیه نقش متعادل‌کننده مهمی ایفا می‌کند و حذف آن از شورای حقوق بشر کشورهای در حال توسعه را از حمایت قوی و قاطعانه محروم می‌کند، افزود: «به همین دلیل است که کشورهای غربی مشتاق این کار هستند و کفه ترازو را به نفع خود سنگین می‌کنند».

پیش بینی می شود که مجمع عمومی سازمان ملل امروز- پنجشنبه در مورد تعلیق فعالیت های فدراسیون روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل تصمیم گیری کند.

در پی عملیات نظامی روسیه در اوکراین پیش‌نویس قطعنامه‌ای در این زمینه توسط تعدادی از کشورهای غربی از جمله آمریکا، اوکراین و لتونی تهیه شده است./منبع: ایلنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها