علم‌الهدی: خط اصیل خدمت ادامه دارد

کد خبر: 1139381

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: خط اصیل خدمت‌گذاری در عرصه محرومیت‌زدایی ادامه خواهد داشت.

علم‌الهدی: خط اصیل خدمت ادامه دارد

 آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی بعد از ظهر پنج‌شنبه در مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید جهادگر حجت‌الاسلام محمد اصلانی در حرم مطهر رضوی، با بیان این‌که این حادثه دلخراش قبل از اینکه عزیزانی را به خاک و خون بکشد، بزرگ‌ترین مصیبت برای ما در اهانت به حرم مقدس امام هشتم بود، اظهار کرد: در کنار این قبر مطهر انسان‌های زیادی تا الان به خون کشیده شده‌اند و هرکدام در یک شکل اما به این شکل تاکنون در حرم اتفاق نیفتاده بود که سه عزیز بزرگواری که از تبار روحانیت، از علمای خدمت‌گذار در حاشیه شهر بودند، در اثر جنایت یک پیاده نظام آمریکایی، یک عنصر ناپاک و نجس‌العین تکفیری بی‌رحمانه به خاک و خون کشیده شدند.

وی ادامه داد: ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر، حاشیه شهر مشهد را به ۸ پهنه تقسیم کرده که در رأس هر پهنه یکی از علمای بزرگ با تجربه، فاضل و تحصیل کرده مدیریت آن را به عهده دارد، عامل اجرایی مجموعه حرکاتی که از عمران و آبادانی آن منطقه انجام می‌گیرد، مسئولان پهنه‌های حاشیه شهر هستند.

زندگی‌اش در خدمت به مردم حاشیه شهر گذشت

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که این سه بزرگوار از مسئولان پهنه‌ها بودند و شهید اصلانی رئیس تمام این پهنه‌های هشت‌گانه حاشیه شهر بود، افزود: یک عالم مجاهد، فداکار، انقلابی، برادر دو شهید، خودش جانباز دفاع مقدس و تمام روز و شبش در فعالیت و فداکاری و خدمت به مردم مظلوم حاشیه شهر می‌گذشت.

وی خاطرنشان کرد: عنوان طلبه عنوان مقدسی است، امام هم می‌فرمودند «من یک طلبه هستم»، ما هم به طلبه بودن افتخار می‌کنیم اما از مقام طلبگی بالاتر نسبت به افرادی که مسیری را در عرصه‌های علمی و فضلایی که در عرصه تحصیلات طی می‌کنند و در عرصه‌های فعالیت‌ها و خدمات اجتماعی وارد می‌شوند، عناوین دیگری صدق می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که تعبیر «سه طلبه مورد تهاجم قرار گرفتند» که در رسانه‌ها مطرح می‌شود، تعبیری ناروا است، خاطرنشان کرد: با همه قداستی که لفظ طلبه دارد و بنده هم افتخار می‌کنم طلبه کوچکی هستم اما این تعبیر برای عزیزانی که در عرصه خدمت روز و شب در فعالیت هستند، تعبیر ناروایی است.

وی ابراز کرد: شهید اصلانی در عرصه زندگی برای استراحت ساعت نداشت، آرامش وجود نداشت، تمام روز و شب فعالیت می‌کرد هم در محرومیت‌زدایی حاشیه شهر، هم در خدمات فرهنگی و هم مسئله رسیدگی به افراد بی‌بضاعت در جریان مواسات که به دستور رهبری در این شهر انجام گرفت، یکی از افسران پابه‌کار عرصه مواسات بود.

امام جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: من این شهادت را نه تنها به خانواده ایشان بلکه به بچه‌های یتیمی که دست این عالم و شهید مظلوم بالای سر آنان بود و آن خانواده‌های بی‌سرپرستی که چشمشان به در بود که اصلانی به آنان برسد و به آنان رسیدگی کند نیز تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

خط اصیل خدمت ادامه دارد

وی بیان کرد: این خانواده‌ها فکر می‌کنند با شهادت این شهید دیگر کسی در خانه را به روی آنان باز نمی‌کند و کسی دست نوازش و مهر و محبت بر سر آنان نمی‌کشد هرچند عزیزان انقلابی ما در پهنه‌های حاشیه شهر این خط اصیل خدمت‌گذاری را ادامه خواهند داد مخصوصأ در عرصه ستاد محرومیت‌زدایی که در حاشیه شهر تشکیل شده، فقدان این شهید بزرگوار را با خدمات بیشتر و فداکاری‌های زیادتری که انجام می‌دهند، جبران می‌کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی شهادت را شایسته این روحانی جهادگر دانست و گفت: غیر از این شهادت هیچ چیز شایسته‌اش نبود، روزه‌دار با لبان تشنه در روز ماه مبارک رمضان در کنار مضجع شریف مولایش علی بن موسی الرضا (ع) در خون بتپد و به درجه شهادت برسد، شهادتی که به شهادت شهدای کربلا خیلی شباهت داشت، شباهتی که به شهادت سیدالشهدا بی‌شباهت نبود، با لبان تشنه شهید شد همانطور که مولایش حسین بن علی شهید شد.

وی افزود: مأمورین حفاظت و مردم با فعالیت قاتل و همدستانش را دستگیر کردند و این بدن مقدس را جمع کردند، این تشییع مجلل از او انجام گرفت و از همه شما تشکل می‌کنم، ان‌شاءالله ارادت شما به مقام مقدس روحانیت که اردوگاه بقیه‌الله است مورد توجه وجود اقدس امام زمان (ع) قرار بگیرد./مهر

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها