خطیب نماز جمعه تهران : در برجام مراقب باشیم که مثل ابتدای کار، کلاه سرمان نرود

کد خبر: 1139504

خطیب نماز جمعه تهران به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره مذاکرات، عدم اعتماد به طرف مقابل،‌ گرفتن تضمین‌های کافی و راستی‌آزمایی عملی است؛ این، خواست عموم مردم نیز هست.

خطیب نماز جمعه تهران : در برجام مراقب باشیم که مثل ابتدای کار، کلاه سرمان نرود

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز پایتخت که در دانشگاه تهران اقامه شد، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: روزه از اسرارآمیزترین تحفه‌های الهی برای بندگان است، اما یکی از حکمت‌های نهفته در آن، «تقوی» است.

وی ادامه داد: روزه، جلوی تیرهای شیطان را می‌گیرد و باید حواسمان باشد که میهمان خدا هستیم و در این میهمانی، مراقبه شرط اول است. فکرمان را درست کنیم، گرایش‌ها و تمایلات و اخلاق خود را مورد پسند میزبان که خداوند است، قرار دهیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه مباحث تفسیر سوره توحید، به مسئله «صراط مستقیم»‌ اشاره کرد و افزود: خداوند بی‌نهایت است و قرب به او حد ندارد. آنچه در «اهدنا الصراط المستقیم» از خدا می‌خواهیم، گذر از نفسانیت و رسیدن به مقام قرب الهی و دیدن حقیقت امور است.

صدیقی گفت: به عنوان مثال، غیبت و بردن آبروی افراد نکوهش شده است، اما امروز آبروی مومن را در شبکه‌های مجازی می‌برند و از شخصیت افراد می‌کاهند و نمی‌دانند که این گناه چه باطنی دارد.

* مسئولان به شعار سال توجه کافی کنند

امام جمعه موقت تهران در ادامه و در خطبه‌های دوم نماز، به حادثه تروریستی اخیر در حرم رضوی و شهادت دو روحانی جهادگر اشاره کرد و یاد این شهیدان را گرامی داشت.

صدیقی همچنین به دیدار اخیر رهبر انقلاب با قاریان قرآن کریم و فعالان قرآنی اشاره کرد و گفت: از جمله نکاتی که رهبر انقلاب در این دیدار مطرح کردند، گستره فیض الهی در ماه رمضان است که باید از این سفره گسترده بهره کافی برد.

وی در ادامه به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» اشاره کرد و گفت: مسئله تولید چند سال است که مورد تاکید رهبری است، اما امسال باب جدیدی را با عنوان تولید دانش‌بنیان آغاز کردند که توصیه‌ای حکیمانه است و مسئولان باید توجه کافی به آن داشته باشند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: تولید دانش‌بنیان، هم هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و هم بهره‌وری را افزایش می‌دهد و ما را به جایی می‌رساند که محصولاتمان قابل عرضه به جهان باشد و مردم را هم متقاعد می‌کند که از محصولات داخلی استفاده کنند.

صدیقی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها، ما پنجمین کشوری هستیم که آب‌های زیرزمینی را برای کشاورزی استخراج می‌کنیم، ولی حاصلی را که باید بدست بیاوریم، به دست نمی‌آوریم و نتیجه مدیریت غلط این می‌شود که گاهی مجبور می‌شویم سیب زمینی از خارج کشور وارد کنیم و گاهی بدلیل انبوه تولیدات، آنها را اسراف می‌کنیم و به مصرف حیوانی می‌رسانیم.

وی تاکید کرد: بنا به توصیه رهبر انقلاب، این شرکت‌های دانش‌بنیان را باید دو برابر افزایش دهیم. اخیرا هم در دیدار رئیس جمهور، وی گفت که این میزان از دانش‌بنیان‌ها را کافی نمی‌دانیم.

امام جمعه تهران افزود: قوانین حمایتی نیز باید در مجلس وضع شود و رئیس مجلس هم اعلام کرد که بودجه مقرر شده برای این شرکت‌ها، اگر به درستی استفاده شود، آثار خوبی خواهد داشت؛ همچنین نیازها و خلأهایی که کشاورزان با آنها مواجه هستند، باید احصاء شود و از طریق متخصصان برطرف شود.

* حملات به نیروهای آمریکایی در منطقه، نتیجه حضور نامشروع آنهاست

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه،‌با اشاره به شرایط منطقه اظهار داشت: آمریکایی‌ها گفته‌اند بعد از ترور شهید سلیمانی، نیروهای آمریکایی در منطقه چند برابر قبل مورد حمله قرار گرفته‌اند و این را بعنوان یکی از موانع برجام قلمداد کرده اند. قبل از این قضایا هم متجاوزین انگلیسی در آب‌های جنوب توسط فرزندان ملت دستگیر شدند و پهپاد گرانقیمت آمریکایی نیز شکار شد.

صدیقی افزود: بنابراین، هیچکدام از این حملات به آمریکایی‌ها، نتیجه مسائل برجام نیست؛ بلکه معلول حضور نامشروع آمریکایی‌ها در منطقه است و تا این حضور نامشروع ادامه داشته باشد، این حملات نیز ادامه خواهد داشت.

* در برجام مراقب باشیم که مثل ابتدای کار، کلاه سرمان نرود

وی به مذاکرات هسته‌ای نیز اشاره کرد و گفت: توصیه‌های رهبری درباره مذاکرات، عدم اعتماد به طرف مقابل،‌ گرفتن تضمین‌های کافی و راستی‌آزمایی عملی است؛ این خواست عموم مردم نیز هست.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: انرژی هسته‌ای از ضرورت‌های زندگی امروز بشر است و در ابعاد مختلف به آن نیاز داریم؛‌ لذا در برجام مراقب باشیم که مثل ابتدای کار، کلاه سرمان نرود، چراکه امروز در موضع قدرت هستیم و برنامه‌های دولت هم متکی بر برجام نیست و به داخل تکیه کرده‌اند.

صدیقی گفت: در عین حال، سعی و تلاش خود را بکنند که رفع تحریم در ابعاد مختلف آن انجام شود و در کنار آن، مسئله خنثی‌سازی تحریم‌ها دنبال شود. بجای کوتاه آمدن در برابر دشمن، باید مشکلات معیشتی مردم مثل گرانی و بیکاری و مشکلات تولید را با درایت و اعتماد به رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب و اتکا به ظرفیت‌های داخلی و نیروی جوانان برطرف کرد.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان، به آتش‌بس موقت در یمن اشاره کرد و اظهار داشت: این هم از معجزات اسلام است که ملتی با فقر و دستان خالی مقاومت کنند و عربستان سعودی مجبور به آتش‌بس شود. حملات موثر انصارالله یمن به عمق منابع نظامی و اقتصادی عربستان سعودی، آنها را مجبور به پذیرش آتش‌بس کرد و امیدواریم، ادامه این روند به پایان یافتن جنگ و تجاوز آمریکا با ابزار عربستان سعودی، منتهی شود.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها