بورس از رکود خارج می‌شود

کد خبر: 1139593

خبرگزاری وابسته به برخی مدیران دولت سابق از قول کارشناسان پیش‌بینی کرد: دوره رکود بازار سرمایه تمام شده و شاخص کل بورس امسال رشد 50 تا 80 درصدی را تجربه می‌کند.

بورس از رکود خارج می‌شود

خبرگزاری وابسته به برخی مدیران دولت سابق از قول کارشناسان پیش‌بینی کرد: دوره رکود بازار سرمایه تمام شده و شاخص کل بورس امسال رشد 50 تا 80 درصدی را تجربه می‌کند.

یک کارشناس اقتصادی گفت: اگر متوسط بیست ساله را در نظر بگیریم شاخص کل بورس در سال جاری ۵۰ تا ۶۰ درصد رشد خواهد کرد و اگر اقبال بیشتر شود ممکن است این رشد به ۸۰ درصد برسد.

خبرآنلاین با اشاره به افزایش شاخص بورس در چند روز اخیر، از قول یک کارشناس اقتصادی نوشت: دوره رکود در بازار سرمایه به اتمام رسیده است. در همه بازارها ما یک دوره رونق و یک دوره رکود داریم، بازار سرمایه از مرداد ماه ۱۳۹۹ وارد رکود شده و این رکود تا بهمن ماه سال گذشته ادامه داشته و به عبارتی بازار سرمایه نزدیک به یک سال و هشت ماه در رکود به سر می‌برده است. در حال حاضر رکود بازار سرمایه به اتمام رسیده است و اگر بیست سال گذشته بازار را مورد مطالعه قرار دهیم به این نتیجه می‌رسیم که بازار سرمایه همواره یک و نیم تا دو سال در رکود بوده است و سپس برگشت خورده است. از طرفی بازار سرمایه نسبت به بازارهای رقیب جذابیت بیشتری دارد و با توجه به ثبات نرخ ارز و قیمت‌های بالای طلا و رکود حاکم شده در بازار مسکن، بازار سرمایه بیشترین جذابیت را دارد.

در نتیجه سال ۱۴۰۱ برای بازار سرمایه سال خوبی خواهد بود و این نوید می‌رود که از ابتدای امسال با توجه به اینکه مسئله بودجه نیز حل شده و سایر سیاست‌های اقتصادی شفاف است بازار مثبت شود و بازگردد و شرکت‌های صادرات محور بازار سرمایه نیز به دلیل بحران اوکراین و روسیه رشد‌های چشمگیری را داشته‌اند و فروش و سود خیلی خوبی را پیش رو دارند و مطمئن باشید امسال سال بورس است.

اگر متوسط بیست ساله را در نظر بگیریم شاخص کل بورس در سال جاری ۵۰ تا ۶۰ درصد رشد خواهد کرد و اگر اقبال بیشتر شود ممکن است این رشد به ۸۰ درصد برسد./کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها