نماینده ملایر: اتفاق مشهد توطئه‌ی پیچیده ‌صهیونیست‌ها بود

کد خبر: 1139882

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقی که در مشهد مقدس افتاد، توطئه‌ی پیچیده ‌صهیونیست‌ها بود که در واقع با این عملیات مذبوحانه قصد خرابکاری در ایران و ایجاد اختلاف ‌بین جریان‌های درون اسلام و مخصوصاً شیعه و سنی را داشتند.‌

نماینده ملایر: اتفاق مشهد توطئه‌ی پیچیده ‌صهیونیست‌ها بود

حجت الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه هر فردی در نگاه به این تلاش مذبوحانه، این موضوع را متوجه می شود، افزود: صهیونیست‌ها اکنون سیلی خورده جمهوری اسلامی هستند، زمانی که ما در یک چشم بههم زدن پایگاه نظامی و جاسوسی و خرابکارانه صهیونیست ها را در اربیل با موشک های ویژه و استثنایی که توسط بچه های همین انقلاب تولید شده است، بهم می ریزیم، طبیعتاً آنها ناراحت و عصبانی می شوند و با این عملیات مذبوحانه قصد تلافی کردن داشتند.

وی با تاکید بر اینکه صهیونیست ها و دشمنان انقلاب و نظام در اشتباه به سر می‌برند، افزود: نکته اولی که قبل از هر چیز دیگری در این اتفاق هولناک و جنایت نگران‌کننده قابل توجه بود، این است که ملت ایران اسلامی و سایر کشورهای همسایه هرگز فریب توطئه صهیونیست‌ها و آمریکا یا را نمی‌خورد و این دست اتفاقات باعث وفاق، وحدت و تعامل بیشتر و باعث برادری بین مذاهب اسلامی می‌شود.

نماینده مردم ملایر خاطرنشان کرد: همانگونه که مشاهده می‌کنیم در شرق، غرب، شمال و جنوب کشور برادران اهل سنت در کنار برادران شیعه در حال زندگی کردن هستند و هیچ گونه مشکل و مسئله و تضادی بین آنها وجود ندارد.

آزادیخواه با بیان اینکه در حال حاضر برخی از استان های مرزی ما از امن ترین استان های کشور به شمار می‌روند، افزود: همواره این موضوع را گوشزد می‌کنیم که این گونه اقدامات به مذاهب اسلامی هیچگونه لطمه‌ای وارد نمی‌کند بلکه همانگونه که شاهد بودیم علما و بزرگان اهل سنت همچون علمای شیعه از این اقدام ابراز تاسف و انزجار کردند.

اتباع کشورهای مختلف برابر قوانین باید مدیریت شوند

نماینده مردم ملایر در بخش دیگری در رابطه با وضعیت اتباع خارجی در ایران، گفت: اتباع کشورهای مختلف دیگر در جمهوری اسلامی ایران برابر با قوانینی که ما در اختیار داریم، باید مدیریت شوند و به شکل این نباشد که این اتباع مورد سوء استفاده قرار بگیرند، بلکه باید نظارت و مدیریت جدی بر آنها اعمال شود.

آزادیخواه با بیان اینکه وزارت کشور باید به طور جدی با همکاری دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به این مسئله ورود پیدا کند، افزود: اتباع کشورهای مختلف در جمهوری اسلامی ایران باید ساماندهی بشوند، این ساماندهی نیاز به قانونگذاری جدید ندارد با توجه به اینکه در مجلس دهم در این راستا اقداماتی را انجام دادیم، هم اکنون خلاء قانونی در این زمینه نداریم.

وی اظهارکرد: اگر دولت خلاء قانونی در این زمینه احساس می‌کند باید در قالب لایحه‌ای سریعاً اقدام کند و آن را تحویل مجلس بدهد تا ما در مجلس به سرعت آن خلأ را برطرف کنیم.

آزادیخواه با بیان اینکه دولت باید ورود و خروج تبعه‌ کشورهای دیگر به داخل کشور را مدیریت کند، افزود: ورود یک فرد مسلح با سلاح سرد به داخل حرم امام رضا(ع) با توجه به گیت‌های بازرسی که وجود داشته است، محل سوال است.

نماینده مردم ملایر ادامه داد: ما از وزیر کشور مطالبه جدی داریم که توسط استاندار خود در آن استان افراد و جریان‌هایی که این زمینه کوتاهی و قصور داشته‌اند، شناسایی کند.

آزادیخواه تصریح کرد: مجموعه ناجا باید با جدیت بسیار زیادی مثل همیشه چشم بینای جامعه باشد و در کنار آن وزارت اطلاعات نیز باید مثل گذشته مراقبت لازم و کافی داشته باشد تا دیگر شاهد این چنین اتفاقات در سطح کشور نباشیم.

ایجاد اختلاف قومیتی و مذهبی؛ هدف حادثه تروریستی حرم امام رضا(ع)

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر نیز با بیان اینکه ایجاد اختلاف قومیتی و مذهبی هدف دشمنان اسلام و انقلاب از حادثه تروریستی حرم علی بن موسی الرضا(ع)بود، گفت: دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب اسلامی درصدد ضربه زدن به اعتقادات و تعصبات مذهبی مردم از جمله شیعیان و اهل تسنن هستند.

حجت الاسلام روح الله نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه روحانیت طلایه‌دار وحدت شیعه و سنی بوده و همیشه در راستای وحدت و همدلی بین قومیت‌ها و مذاهب فعالیت‌های گسترده انجام دادند، افزود: به دلیل همین دشمنان و استکبار جهانی با این اقدام به دنبال ایجاد شکاف و اختلاف قومیتی و مذهبی هستند.

نجفی ادامه داد: مردم ایران اسلامی اهل تسنن و شیعیان و مردم افغانستان در راستای اسلام ناب محمدی با استکبار جهانی و منافقین داخلی و خارجی مقابله و نقشه‌های دشمنان را خنثی کردند.

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر افزود: دو شهید مظلوم روحانیت در حادثه مشهد از جمله طلاب و روحانیون هستند که به صورت جهادی در کوچه‌ها و محله‌های مشهد اقدام به کمک رسانی و رفع مشکلات مردم می‌کردند و این رسالت اصلی روحانیت در طول عمر ۴۳ ساله انقلاب اسلامی بوده است./ منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها