عامل گرانی روزافزون کالاهای اساسی از دید یک نماینده

کد خبر: 1140139

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نبود نظارت کافی و احتکارِ سودجویان سبب گرانی‌های افسار گسیخته کالاهای اساسی شده است.

عامل گرانی روزافزون کالاهای اساسی از دید یک نماینده

اصغر سلیمی درباره گران شدن روزافزون قیمت کالاهای اساسی از قبیل برنج، گوشت و...اظهار کرد: معتقدم این گرانی‌ها بیشتر به دلیل نبود نظارت کافی از سوی دستگاه‌های مربوط در بازار است، البته تنظیم قیمت‌ها و ثبات در بازار نیز نیاز به کار کارشناسی و علمی دارد که انتظار می‌رود تیم اقتصادی دولت در این باره بهتر عمل کند.

وی افزود: کالاهای اساسی را باید در بازار و انبار به اندازه کافی ذخیره داشته باشیم تا در ماه رمضان نیز بتوانیم این اقلام را در اختیار مردم قرار دهیم و اقلام مورد نیازی که با معیشت مردم سر و کار دارد در اختیار فروشگاه‌ها قرار دهیم تا افراد سودجو نتوانند این کالاها را احتکار کنند و در فرصت مناسب با قیمت‌های بالا به مردم بفروشند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: وقتی دولت می‌گوید که کالاهای اساسی به اندازه کافی در انبارها وجود دارد و بازار نیز اشباع است، قاعدتاً نباید قیمت کالاهای اساسی گران شود، اما معتقدم نبود نظارت کافی و احتکارِ سودجویان سبب گرانی‌های افسار گسیخته می‌شود و سودجویان با قیمت‌های دلخواه خود اجناس را به مردم می‌فروشند. اگر نظارت اصولی وجود داشته باشد این مشکلات نیز حل می‌شود.

سلیمی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت گوشت قرمز به شکل منجمد در فروشگاه‌ها کیلویی ۸۵ هزار تومان عرضه می‌شود و اگر نظارت روی گوشت گرم هم انجام شود نباید قیمت آن افزایش زیادی داشته باشد. در قصابی‌ها نیز نباید گوشت بیشتر از کیلویی ۱۲۰ هزار تومان فروخته شود و نباید اجازه داد قیمت‌ها از این بالاتر رود.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها