«فردا» گزارش می‌دهد

زور اکثریت چربید؛ کمیسیون مشترک طرح صیانت منحل شد

کد خبر: 1140163

نمایندگان مجلس در جلسه غیرعلنی امروز به بازگشت طرح صیانت به صحن علنی رای دادند.

زور اکثریت چربید؛ کمیسیون مشترک طرح صیانت منحل شد

گروه سیاست سایت فردا - طرح صیانت که در ماه‌های اخیر یکی از پر حاشیه‌ترین دستور کارهای مجلس بوده، در جلسه غیرعلنی صبح امروز به صحن برگشت. 

این طرح که مخالفان بسیاری دارد و از سوی برخی مصداق تلاش برای مسدودسازی اینترنت تلقی شده و از نگاه برخی دیگر نیز غیرکارشناسی و توام با ایرادات قابل توجه است، پیش‌تر در یک کمیسیون ویژه 18 نفره بررسی و تصویب شده بود. 

تصمیم کمیسیون البته بعد از کلی حاشیه سازی صورت گرفت چراکه پیش از آن با پیگیری های برخی نمایندگان و هیات رئیسه این طرح به مرکز پژوهش‌ها ارجاع و فهرست ایراداتش نیز منتشر شده بود. به هر حال اقلیت خواهان صیانت دست از کار نکشیده و اصرار داشتند و با این اصرار نیز حساسیت افکار عمومی را مضاعف کردند. 

اینجا بود که اکثریت نمایندگان مجلس سکوت را جایز ندانسته درخواست برگشت طرح به صحن را امضا و پیگیری کردند. کار به جلسه غیرعلنی امروز رسید و آنطور که معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس گفته طبق تصمیم نمایندگان طرح صیانت از فضای مجازی برای بررسی به صحن علنی ارجاع می شود.

 

جلیل رحیمی جهان آبادی دیگر نماینده مجلس نیز با بیان این خبر گفته که: قبلا این طرح در کمیسیون مشترک بررسی می شد که با انتقادات شدید مردمی و گروه های مختلف فعال در عرصه مجازی مواجه شده بود.

گفتنی است، جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی  تنها مخالف آن که اخیرا هم به واسطه توییت‌هایش در این رابطه به چهره‌ای شناخته شده بدل شده، در صفحه توییتر خود نوشت: «طرح ⁧‫صیانت‬⁩ با رای قاطع نمایندگان من بعد به جای بررسی در کمیسیون مشترک، در صحن مجلس و توسط ۲۹۰ نماینده بررسی خواهد شد.»

لازمه به ذکر است ک که هفته گذشته نامه درخواست ۱۸۵ نماینده مجلس به منظور  بازگشت طرح صیانت از کمیسیون مشترک به صحن مجلس به هیات رئیسه مجلس تحویل داده شد. بر اساس آئین نامه داخلی مجلس این درخواست باید با اولویت در صحن مجلس اعلام وصول شده و سپس مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها