علیرضا بیگی: افزایش تعداد نمایندگان مجلس به لایحه دولت نیاز دارد

کد خبر: 1140275

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: اگر دولت لایحه بیاورد یا موافقت کند ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس اضافه می شود.

علیرضا بیگی: افزایش تعداد نمایندگان مجلس به لایحه دولت نیاز دارد
احمد علیرضا بیگی، در خصوص ضرورت افزایش تعداد نمایندگان و اصلاح جدول حوزه انتخابیه، گفت: عدم افزایش تعداد نمایندگان بر اساس افزایش جمعیت ابهام بر انگیز است به خصوص که در قانون اساسی این حق برای مردم لحاظ شده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قانونگذار افزایش تعداد نمایندگان را جزء اختیارات دولت در نظر گرفته است دوره قبل با وجود اینکه طرح در صحن علنی مورد ارزیابی قرار گرفت اما به واسطه مغایرت با اصل 75 قانون اساسی و دارا بودن بار مالی با ایراد قانون اساسی مواجه شد و این مهم برعهده دولت گذاشته شد تا لایحه ارائه کند.

وی ادامه داد: اکنون که دولت و مجلس همراستا بوده پیگیر احقاق حقوق مردم در زمینه افزایش تعداد نمایندگان هستیم و اگر دولت لایحه بیاورد 40 نفر به تعداد نمایندگان افزوده می شود.

این نماینده مجلس گفت: افزایش تعداد نمایندگان به صورت طرح در دستورکار قرار دارد که همچنان اشکال بار مالی به آن وارد است با این حال هماهنگی های زیادی صورت گرفت که عادلانه 40 نماینده در حوزه انتخابیه های مختلف توزیع شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره نظر دولت در زمینه افزایش تعداد نمایندگان تاکید کرد: هنوز نتوانسته ایم با وزارت کشور در این خصوص به نتیجه برسیم./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها