«فردا» گزارش می‌دهد

نگاهی به اهداف سفر فوآد حسین به تهران

کد خبر: 1140887

وزیر خارجه در این دیدار گفت: توافقی در خصوص آزادسازی مطالبات مالی ایران نزد یکی از بانک‌های خارجی به وجود آمده و روز گذشته هیئتی از یکی از کشورها برای پیگیری مراحل اجرایی آن در تهران بود و مذاکراتی با مقامات بانک مرکزی، اقتصادی و وزارت خارجه انجام شد.

نگاهی به اهداف سفر فوآد حسین به تهران

امیرعبداللهیان که هفته پیش از وزیر خارجه عراق برای سفرش به ایران دعوت کرده بود روز گذشته به استقبال رسمی فوادحسین رفت و با او دیدار و رایزنی کرد. وزیر خارجه در این دیدار گفت: توافقی در خصوص آزادسازی مطالبات مالی ایران نزد یکی از بانک‌های خارجی به وجود آمده و روز گذشته هیئتی از یکی از کشورها برای پیگیری مراحل اجرایی آن در تهران بود و مذاکراتی با مقامات بانک مرکزی، اقتصادی و وزارت خارجه انجام شد. وی با بیان این که درخصوص   زمان و چگونگی آزادسازی این مبالغ توافق اولیه‌ای به عمل آمد، افزود: امروز درباره موضوعات دوجانبه گفت‌وگو کردیم که از جمله آن موضوعات تأکید بر اهمیت لغو روادید زمینی بین دو کشور بود.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با توجه به فاصله گرفتن دو کشور از بحران و شرایط حاد ویروس کرونا، قادر باشیم رفت و آمدهای اتباع دو کشور را از طریق مرزهای زمینی گسترش دهیم. صنعت توریسم میان دو کشور می‌تواند نقش مهمی در توسعه هرچه بیشتر مناسبات ایفا کند. امیرعبداللهیان تاکید کرد: امیدواریم طرف عراقی موضوع سفر سیاحتی و زیارتی اتباع دو کشور و خانواده‌های آن‌ها با خودروهای شخصی به استان‌های دو کشور را پیگیری کند. وی تصریح کرد: در ماه‌های آینده می‌توانیم روابط دو کشور را در عرصه‌های مختلف گسترش دهیم. در هفت ماه گذشته دولت آیت‌ا... رئیسی، میزان مبادلات تجاری و همکاری‌های دو کشور چهار و نیم برابر افزایش پیدا کرده است.

فوادحسین: گفت وگوها میان ایران و عربستان ادامه می‌یابد

 فواد حسین در نشست خبری با حسین امیرعبداللهیان هم گفت: گفت‌وگوها میان ایران و عربستان ادامه داشته اما برای مدتی متوقف شد و امیدواریم دور بعدی گفت‌وگوها میان ایران و عربستان برگزار شود. او افزود:  با ایرانی‌ها موضوع ثابتی درخصوص زیارت عتبات مقدسه و چگونگی تسهیل این سفرها داریم که امیدواریم بتوانیم آن را تسهیل کنیم.

وی ادامه داد: امنیت جمهوری اسلامی ایران و عراق بسیار مهم و مرتبط با امنیت منطقه است. ایران و عراق دو کشور همسایه هستند و روابط اقتصادی، فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی با قدرت میان دو کشور وجود دارد. زمانی که مشکل امنیتی پیش آید باید راه گفت‌وگو را در پیش گیریم.

وزیر امور خارجه عراق گفت: درها برای گفت وگوها در عراق باز است و امیدواریم این درها در تهران هم باز باشد تا گفت‌وگوهای فشرده‌ای را در باب مسائل امنیتی باز کنیم.

حسین خاطرنشان کرد: برادران ایرانی شکایت‌هایی درخصوص برخی مسائل امنیتی دارند که باید با صراحت در این زمینه صحبت کرد و از راه‌های دیپلماتیک و گفت‌وگو مشکلات را حل کنیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها