«فردا» گزارش می‌دهد

دردسر «کارگزاران»

کد خبر: 1141821

اظهارات اخیر فائزه هاشمی در حمایت از تحریم سپاه یک بار دیگر جنجال به پا کرده و این سوال را به ذهن می‌رساند که «حزب کارگزاران» غیر از تاکید بر اینکه او نظرات خود را گفته، چه خواهد کرد تا از این دردسرسازی‌ها رهایی یابد؟

دردسر «کارگزاران»

گروه سیاست سایت فردا - فائزه هاشمی را جدا باید دردسر «کارگزاران» دانست. مواضع و تندروی‌های او بارها و بارها حاشیه‌ساز شده و این حزب را به واکنش واداشته است. تعیین نسبت اظهارات او با منافع ملی چیست وقتی برای رئیس جمهور ماندن ترامپ دعا می‌کند یا وقتی مثل حالا از تحریم ماندن سپاه استقبال می‌کند؛ خیلی کار سختی نیست، برای همین هم با واکنش‌های بسیاری مواجه می‌شود.مثلا «صبح نو» صدای او را «صدای دشمن» نامیده و در قالب سوال گمانه کنار گذاشتن او از حزب کارگزاران را طرح می‌کند. 

این درحالی است که حسین مرعشی، دبیرکل این حزب به گفته اینکه اظهاران فائزه نظر او است و نه حزب، اکتفا کرده بوده. حرف‌های دختر آیت‌الله و واکنش حزب کارگزاران اما با واکنش امروز روزنامه جوان هم مواجه شد. این روزنامه اصولگرا با اشاره به اینکه فائزه هاشمی رفسنجانی اخیراً در اظهارنظری وقیحانه هم‌سو با جنگ‌طلبان امریکا، از حفظ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تحریم‌ها دفاع کرد، نوشته: حسین مرعشی در مورد سخنان فائزه هاشمی، تنها به گفتن اینکه «این مواضع موضع شخصی خانم هاشمی هست و موضع حزب کارگزاران نیست.» بسنده کرد. این موضع‌گیری هم پس از آن بود که یک خبرنگار با او تماس گرفت، یعنی اگر خبرنگار با دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی تماس نگرفته بود، آن‌ها در مورد موضع‌گیری ضد ملی اخیر عضو حزب‌شان سکوت کرده بودند! مؤید این ادعا جمله بعدی مرعشی است که می‌گوید: «در حزب کارگزاران سازندگی هیچ بحثی در خصوص صحبت‌های اخیر خانم هاشمی نشده است.»

این روزنامه همچنین اضافه کرده که خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی هم تاکنون در مورد این سخنان فائزه هاشمی سکوت کرده‌اند.

با توجه به این قبیل واکنش‌ها به نظر می‌رسد که به زودی با اظهارات و موضع‌گیری‌های بیشتری از سوی کارگزارانی‌ها و خانواده هاشمی رو به رو بشویم. مثلا ممکن است مهدی هاشمی نامه‌ای نوشته و سعی کند که حساب خود را از خواهر جدا کند یا برخی از اعضای شورای مرکزی تاکید کنند که فائزه خیلی وقت است در جلسات حزب شرکت نمی‌کند و این حرف‌ها. اما روشن است که این کارها فایده نداره و حتی از اگر این ماجرا را جمع و جور کند مانع از دردسرسازی‌های دوباره فائزه هاشمی و مواضع تندش برای این حزب نمی‌شود. لذا بهتر است که یک بار هم شده این دندان لق را بکنند و تکلیف خود را با او روشن کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها