ژست دلسوزانه اصلاح‌طلبان

کد خبر: 1142000

اصلاح‌طلبان به‌عنوان بانی وضع موجود هستند طوری وانمود می‌کنند که انگار تورم، به تازگی در کشور به‌وجود آمده است.

ژست دلسوزانه اصلاح‌طلبان

اصلاح‌طلبان به‌عنوان بانی وضع موجود هستند طوری وانمود می‌کنند که انگار تورم، به تازگی در کشور به‌وجود آمده است.

به گزارش جهان‌نیوز، این روز‌ها نمای تازه‌ای از روزنامه‌ها و جراید اصلاح‌طلب دیده می‌شود. گویی بعد از چند سال تازه این روزنامه‌ها رنگ گرانی را دیده‌ و متوجه تورم موجود در کشور شده‌اند! جریانی که پیش از این نه تنها در برابر تورم‌ مداوم سکوت می‌کرد بلکه به حمایت از آن روند تولید می‌پرداخت و هر روز با نوعی بازی رسانه‌ای قصد داشت دولت وقت را موفق نشان دهد؛ اما اکنون ناگهان منتقد وضعیت اقتصادی کشور شده است. آنها تا دیروز موضوعات حاشیه‌ای مانند به ورزشگاه رفتن زنان و مسائلی از این دست را به‌عنوان دغدغه‌های اصلی کشور عنوان می‌کردند اما این روزها مطرح می‌کنند که در حال حاضر تورم و گرانی مسئله اول کشور است!

در همین رابطه «آذر منصوری»، دبیرکل حزب اتحاد ملت، طی یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «این روزها تورم و گرانی اجناس و کالاها اعم از ضروری و غیرضروری به مهم‌ترین مسئله مردم تبدیل شده است. سفره‌هایی که روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شود و خانوارهایی که به‌دلیل عدم توانایی مجبورند اقلام حتی ضروری را حذف یا کم کنند». بیدار شدن اصلاح‌طلبان از خواب زمستانی در حالی است که خود معترف هستند که ضعف اقتصادی امروز حاصل اهمال‌کاری دیروز دولتی است که آنها تمام قد از آن دفاع می‌کردند. اما به‌نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان موضوع گرانی و انتقاد به دولت در این عرصه را دستاویزی برای بدست آوردن آبروی از دست رفته و بازگشت دوباره به صحنه سیاست بعد از حذف توسط افکارعمومی تلقی می‌کنند.

همچنین «محمدرضا خباز»، چهره اصلاح‌طلب و از استانداران دولت روحانی که منتقدان دولت مدعی تدبیر و امید را کینه‌توز، منافق، حسود، باج‌گیر و جنگ‌طلب نامیده بود، در جدیدترین اظهارات خود مدعی شده است که دولت سیزدهم می‌خواهد مردم را در فقر نگه دارد تا جامعه به فقر عادت کند. وی همچنین با ژست دلسوزانه خاصی درباره تورم می‌گوید:‌ «آقایان می‌گویند «تورم پایین آمده است»، به فرض که یک مرکز رسمی هم چنین حرفی را تأیید کند اما مردم نمی‌پذیرند چون کمرشان زیر بار تورم خم شده و صدای خرد شدن استخوان‌های‌شان به گوش فلک رسیده است.»

«رسول منتجب‌نیا»، دبیرکل حزب جمهوریت نیز طی اظهارنظری درخصوص گرانی عنوان کرد: «یکی از شعارهای آقای رئیسی پایین آوردن تورم و از میان‌بردن گرانی و کمک به معیشت مردم بود. همه قیمت‌ها چند برابر شده و آقایان حاضر نیستند که بپذیرند، این همه گرانی ناشی از تورم است و مرتب هم شعار می‌دهند که نرخ تورم رو به کاهش است.»

اصلاح‌طلبان در دولت روحانی سال‌های اول را دوره آواربرداری می‌نامیدند. بعد از مدتی در مقابل مطالبات مردم برجام را به‌عنوان فتح‌الفتوح و گشاینده اقتصاد کشور به مردم عرضه کردند و چند سالی افکارعمومی را به امید گشایش‌ها با تیترهای جذاب منتظر گذاشتند و سپس حرف‌درمانی را پیشه کردند و در آخر بدون دستاورد اقتصادی و با کوهی از مشکلات اقتصادی پاستور را ‌ترک گفتند./کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها