اسلامی: بحث فنی در مذاکرات وین تمام شده است

کد خبر: 1142134

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مباحث فنی مذاکرات وبن مشخص شده و تنها موضوعات سیاسی باقی مانده که مربوط به وزارت امور خارجه است.

اسلامی: بحث فنی در مذاکرات وین تمام شده است

محمد اسلامی گفت: سایت‌ها و مراکز هسته‌ای هم که در سال‌های اخیر آسیب دیده بودند، سامان یافته‌اند و در حال حاضر طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، فعالیت‌های آنها به صورت کمی و کیفی در حال انجام است، آب سنگین اراک هم فعال است.

پیش از این حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز ششم فروردین  با بیان اینکه با سه کشور اروپایی در خصوص یک متن به توافق رسیدیم که نیازمند ویرایش نهایی است گفت:  آن چیزی که مذاکرات را به توافق نرسانده است، مسائلی اندک از سوی آمریکایی ها است.

دور هشتم مذاکرات وین که از ۶ دی و با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ از سر گرفته شد با اعلام جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا از ۲۰ اسفند  بر سر برخی مسائل باقی مانده تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

اکنون مذاکرات در مرحله حل آخرین مسائل قرار دارد و بنا به گفته وزیرخارجه کشورمان خروج سپاه پاسداران از فهرست گروه های تروریستی آمریکا از جمله موضوعات اصلی است که هیات مذاکره کننده ایران در گفتگوها مطرح کرده است.

ند پرایس سخنگوی وزرات خارجه آمریکا دیروز گفت: اگر ایرانیان می‌خواهند که تحریم‌های ورای برجام برداشته شوند، باید به نگرانی‌های ما ورای برجام رسیدگی کنند.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه البته پیش‌تر با بیان این که دولت واشنگتن در مورد موضوعات باقی مانده در مذاکرات وین هنوز تصمیمات سیاسی خود را نگرفته گفته بود «آمریکا تلاش می کند موضوعات باقی مانده در این مذاکرات را گروگان مسائل سیاست داخلی خود کند.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها