آیت‌الله علم‌الهدی: ریشه مافیا در برخی دستگاه‌های حکومتی است

کد خبر: 1142398

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: این گرانی مربوط به داخل کشور و صحنه‌گردانی دلال‌ها و مافیای اقتصادی است که ریشه آن در برخی دستگاه‌های حکومتی است.

آیت‌الله علم‌الهدی: ریشه مافیا در برخی دستگاه‌های حکومتی است

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه دوم اردیبهشت ماه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این‌که در موضوع تقوای عملی، خودِ تقوا برنامه عملی دین هست، اظهار کرد: امیرالمؤمنین در خطبه‌ای در نهج‌البلاغه، انبیا را «طبیبان دوار» می‌نامد یعنی طبیبی که دنبال بیمار است.

وی با بیان این‌که پزشکان برای درمان انسان دو برنامه مثبت و منفی دارند، ادامه داد: پزشک به بیمار می‌گوید برای بهتر شدن باید این دارو را بخورد و در مقابل از انجام این کار پرهیز کند، این دو برنامه مثبت و منفی است و پیامبران نیز همین برنامه را برای ما ارائه می‌دهند.

تقوای عملی در زندگی

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: راغب اصفهانی در بیان معنی تقوا می‌گوید «قرار دادن نفس و خود انسان در محفظه‌ای که محفوظ بماند نسبت به آنچه از او ترسیده می‌شود» و در فارسی نیز این لغت به معنای پرهیزکاری است.

وی با تأکید بر این‌که تقوا ناظر به مراقبت‌هایی است که ما مرتکب گناه نشویم، گفت: آنچه در رأس همه ضررها قرار دارد، غضب و خشم خدا است؛ هرچیزی برای شما ضرر داشته باشد و هرچه شما را اذیت کند تا وقتی غضب خدا نباشد، خشم پروردگار بر من و تو تعلق نگیرد، هیچ چیز نمی‌تواند به ما ضرر بزند چون رحمت واسعه الهی بزرگ‌ترین مانع برای هر ضرر و زیانی است.

آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از برخی رویه‌ها در فضای سیاسی جامعه، متذکر شد: در عرصه‌های سیاسی و سیاسی‌کاری‌ها این مشکل را نسبت به خیلی‌ها می‌بینیم، گناه می‌کند و از گناه حمایت می‌کند تا چهار نفر خزعبل از او خوشش بیاید، گناه می‌کند برای این که چند بی دین لامذهب و لائیک را جذب کند، این خیلی بی‌حیایی است که آدم با خدا دربیفتد که یک عده لائیک از او خوشش بیاید.

وی ضمن تسلیت شهادت جنایت تروریستی مسجدی در مزار شریف، بیان کرد: مظلومیت امیرالمؤمنین (ع) در حدی است که بعد از هزار سال اگر کسی از علی دم بزند، او را به خاک و خون می‌کشند.

جهل جامعه عامل مظلومیت انبیا و اولیا

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که مظلوم‌ترین انسان‌ها روی کره زمین، انبیا و اولیا خدا هستند، افزود: بیشتر این مظلومیت‌ها به خاطر جامعه بود در واقع جهل عمومی مردم باعث این مظلومیت شد.

وی با یادآوری این‌که مظلومیت امیرالمؤمنین (ع) مربوط به جامعه بود، خاطرنشان کرد: وقتی جامعه اینقدر جاهل بشود و مردم اینقدر بی‌بصیرت باشند که ارزش‌مداری یک انسان به‌عنوان نقطه ضعف آن انسان به خورد مردم داده شود، این جامعه جاهل زمینه همه ظلم‌ها و ستم‌ها است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به مهربانی یتیم‌نوازی امیرالمؤمنین (ع) در جامعه، ابراز کرد: وقتی جهل جامعه زیاد شد، عملیات روانی روی آن جامعه اثرگذار خواهد بود همانطور که وضعیت امروز ما نیز همینطور است، یک مسؤول را علم می‌کنند، به عناوین مختلف برای او نقطه ضعف می‌تراشند تا او را سرکوب کرده و از عرصه کنار بزنند.

لزوم تحلیل مظلومیت امیرالمؤمنین (ع)

وی بر لزوم توجه و تحلیل وقایع مرتبط با اهل بیت (ع)، اضافه کرد: ۱۹ و ۲۱ ماه رمضان را عزاداری می‌یم تا بدانیم مظلومیت امیرالمؤمنین (ع) چه بود و ما امروز دچار آن نشویم، نه تنها نوحه‌خوانی و سینه‌زنی بلکه این مظلومیت را تحلیل کنید.

عضو مجلس خبرگان رهری با تأکید بر این‌که «حکومت علی (ع) نسخه جامع این نظام است»، تصریح کرد: مسئولین نظام ما بدانند که اگر می‌خواهند در این مملکت کنار خون شهدا حکومت کنند، نسخه جامع حکومت «عدل امیرالمؤمنین (ع)» و این مهربانی امیرالمؤمنین نسبت به خانواده بی سرپست، نسبت به فقیر و نسبت به مستضعف است.

وی اظهار کرد: معنای نسخه جامع حکومت این نیست که فقط رهبر اینطور باشد، همه کارگزاران باید این‌طور باشند؛ شما در هر موقعیتی از کارگزاری این نظام هستید، باید بدانید مأموریت شما اجرای عدل امیرالمؤمنین است نه این که نگاه کنیم گرانی روز افزون جان مردم را بگیرد.

ریشه مافیا در برخی دستگاه‌های حکومتی است

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که دولت تورم را کاهش داد و ارز را تثبیت کرد اما هنوز گرانی روز افزون بیداد می‌کند، ادامه داد: این مسئله مربوط به داخل کشور و صحنه‌گردانی دلال‌ها و مافیای اقتصادی در گوشت، برنج و روغن است است؛ ریشه این مافیا که در برخی دستگاه‌های حکومتی است باید حل شود.

وی افزود: اینطور نیست که مردم آزادانه بتوانند این همه به مردم ظلم کنند بلکه یک عده گردن کلفت و سودجو در پشت پرده این ماجرا حضور دارند، ریشه‌اش در برخی جریان‌هاست که مجلس و هم قضائیه باید به دولت کمک کنند که این جریان‌های مافیایی و صحنه گردانانی که برای پر کردن جیب خود این همه جنایت می‌کنند را سر جایشان بنشانند.

امام جمعه مشهد مقدس با تأکید بر این‌که در حکومت علی (ع) نباید در برابر مشکلات مردم بی‌تفاوت بود، گفت: ما دم از علی (ع) می‌زنیم که خودمان به شکل علی دربیاییم، مولا فرمودند «شما نمی‌توانید من باشید اما می‌توانید شبیه من باشید»، کسی توقع علی بودن از کسی ندارد اما خط و راه امیرالمؤمنین (ع) باید در اساس نظام و در کارگردانی دستگاه‌های اجرایی، مقننه و قضائی ما خود را نشان دهد.

منبع: مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها