از خانه‌نشینی آخر هفته رئیس‌جمهور چه کاری برمی‌آید؟

کد خبر: 1142858

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از وزرای دولت خاتمی به ابراهیم رئیسی انتقاد کرده که به سفرهای استانی می‌رود و گفته که او باید در مرکز (تهران) بنشیند و کار‌ها را پیش ببرد

از خانه‌نشینی آخر هفته رئیس‌جمهور چه کاری برمی‌آید؟

صوفی در گفت‌وگویی با روزنامه آرمان ضمن تخطئه سفرهای استانی ابراهیم رئیسی، گفته: «هرچند که تشخیص رئیس‌جمهور این است که برای رسیدگی به روند امور به استان‌‌ها سفر کنند و فکر می‌کنند که رو در رو شدن با مردم و دیدن مردم در استان‌‌ها کافی است. در حالی که اصلاً اینگونه نیست و آقای رئیسی باید در مرکز هیئت دولت را مدیریت کند و برنامه داشته باشد و با برنامه جلو برود».

او گفته رئیس‌جمهور فکر می‌کند که دیدن مردم در استان‌‌ها «کافی» است. از کجا چنین ادعایی طرح شده، در حالی که سفر به استان فقط بخشی اندک از کار هفتگی سید ابراهیم رئیسی است که در ایام تعطیلی آخر هفته انجام می‌شود و هیچ گاه رئیس‌جمهور نگفته صرف رودررو شدن با مردم کافی است. صوفی گفته که رئیسی به جای این کار باید در مرکز هیئت دولت را مدیریت کند. در حالی که در مرکز بودن و مدیریت هیئت دولت و برنامه داشتن و با برنامه جلو رفتن در طول هفته، ربطی به سفر او در پایان هفته ندارد. از قضا رئیسی آخر هفته را برای سفرهای استانی انتخاب کرده که به کار دولت در طول هفته لطمه وارد نشود. به نظر می‌رسد این مدل اشکال‌تراشی‌‌ها صرفاً برای این است که ایرادی گرفته شود و نه آنکه دنبال اصلاح امور باشند. وگرنه از خانه نشستن رئیسی در تعطیلی آخر هفته چه کاری برمی‌آید؟ از سویی دیدار رودررو با مردم و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفتن، خود یک کار مهم است.

جالب آنکه صوفی برای آنکه انتقاداتش مصلحانه به نظر برسد، ابتدا تمجید‌هایی هم از رئیسی می‌کند: «شخص آقای رئیسی انسان بسیار با حسن نیتی است و آنهایی که وی را با احمدی‌نژاد مقایسه می‌کنند در اشتباه هستند. احمدی‌نژاد از هنجار‌ها دوری می‌کرد. چنانکه اساسا هنجارهای بین‌المللی و مدیریت داخلی را قبول نداشت و همه چیز را به هم می‌ریخت. در حالی که آقای رئیسی اینگونه نیست و با حسن نیت است و دوست دارد که واقعاً کار کند. از قضا موقعیت خوبی هم دارد چرا که الان شرایط کشور به گونه‌ای است که حتی اصلاح‌طلبان هم با شکست دولت آقای رئیسی طرفی نخواهند بست و فرصتی به‌دست نخواهند آورد که بعداً قدرت را در دست بگیرند». البته اذعان او به عدم پیروزی اصلاح‌طلبان در صورت شکست رئیسی هم جالب توجه است.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها