سفر هیئت عالی رتبه پارلمانی ایران به جمهوری آذربایجان

کد خبر: 1143568

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از سفر هیئت عالی رتبه پارلمانی ایران به جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: مناسبات دوجانبه بین دو کشور باید تقویت شود.

سفر هیئت عالی رتبه پارلمانی ایران به جمهوری آذربایجان

غلامرضا مرحبا  به سفر سفیر جمهوری آذربایجان در ایران و سرکنسول این کشور به آستارا اشاره کرد و گفت: در نشستی که با سفیر جمهوری آذربایجان و سرکنسول این کشور در ایران داشتیم مذاکرات دوجانبه خوبی شکل گرفت.

نماینده آستارا در مجلس با اشاره به بازدید از پروژه‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان که در این شهرستان، افزود: بارانداز ریلی، محل احداث پل اتومبیل رو بر روی رودخانه مرزی آستارا چای و پل مشترک مرزی زمینی توسط این هیئت بازدید شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های بزرگی در شهرستان آستارا در حال انجام است، تصریح کرد: متأسفانه از برنامه زمان بندی شده عقب هستیم که مایه تأسف است.

مرحبا با اشاره به موضوعات مورد بررسی و مذاکره دو هیئت در آستارا، گفت: تردد کامیون‌ها و اتباع دو کشور، بحث روادید و مشکلات رانندگان ایرانی در گمرک جمهوری آذربایجان مسائلی بود که دو هیئت مورد بررسی قرار دادند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر ضرورت تقویت مناسبات دوجانبه بین ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد و افزود: تقویت روابط پارلمانی دو کشور از دیگر موضوعاتی بود که در نشست دو طرفه مورد مذاکره و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به تداوم دیدارهای دو جانبه میان مسئولان دو کشور، ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک هیئت عالی رتبه پارلمانی از جمهوری اسلامی ایران به باکو سفر کرده و مسائل مشترک در سطح بالاتر مورد بررسی قرار گیرد.

مرحبا اضافه کرد: انتظار می‌رود با اقدامات در دست انجام اجرای پروژه‌ها تسریع شده و هر چه سریع‌تر طرح‌ها به مرحله بهره برداری برسد و مردم نیز از خدمات این پروژه‌ها بهره مند شوند.

منبع: مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها