راهپیمایی «روز قدس»/از حضور دهه نودی ها تا شخصیت‌های سیاسی و مسئولان / رونمایی موشک‌های محور مقاومت+تصاویر

کد خبر: 1143721

راهپیمایی «روز قدس» در تهران و همزمان در سراسر کشور آغاز و از جدیدترین موشک‌های بالستیک ایران رونمایی شد.

راهپیمایی «روز قدس»/از حضور دهه نودی ها تا شخصیت‌های سیاسی و مسئولان / رونمایی موشک‌های محور مقاومت+تصاویر

راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و همزمان در سراسر کشور آغاز شد.

بیش از ۵ هزار عکاس، خبرنگار و تصویربردار داخلی و خارجی راهپیمایی روز قدس را پوشش خبری و رسانه‌ای می‌دهند.

سردار سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه سخنران مراسم ویژه روز در تهران خواهد بود.

شعار اصلی راهپیمایان روز قدس امسال، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل‌سعود و خائنین منطقه و «تداوم شعار «آزادی فلسطین و قدس شریف» انتخاب شده است.

در پایان راهپیمایی امسال، قطعنامه پایانی قرائت می شود.

ارتش اشغالگر صهیونیستی نابودشدنی است/ از دشمن هراس نداریم

خلیل الحیه ظهر امروز (جمعه ٩ اردیبهشت ماه) در مراسم روز قدس و پیش از خطبه های نماز جمعه تهران طی سخنانی، گفت: من از فلسطین، مسجدالاقصی، قدس، غزه و از بین مجاهدانی که به سمت پیروزی می‌روند، آمده‌ام. آمده‌ایم که روز قدس را با شما برگزار کنیم. میلیون‌ها نفر امروز در سراسر جهان روز قدس را برگزار می‌کنند تا بگوییم که قدس برای ماست و اشغالگری رو به زوال است.

وی اظهار داشت: قدس، امت را کنار هم گرد می‌آورد. هویت قدس برگرفته از قرآن است و قلب تپنده آن مسجدالاقصی است. این مسجد قبله اول مسلمانان است. کسانی که به سمت این مسجد می‌روند، بندگان مجاهد خداوند هستند.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه میلیون‌ها نفر روز جهانی قدس را گرامی می‌دارند،اظهار داشت: ما در قرارگاهی برای آزادی قدس هستیم. نیروی اشغالگر صهیونیستی ترس را به جهان، سرایت داده است و بین دشمنان اینگونه القا شده است که دارای قدرت مقابله ناپذیر است، اما ارتش اشغالگر شکست پذیر و نابودشدنی است.

خلیل الحیه ادامه داد: این ارتش را ما شکست دادیم. ما سال گذشته در صیف القدس این رژیم شکست ناپذیر را شکست دادیم. آنان دنبال یهودی کردن قدس بودند که ما جلوی آن ایستادیم و هر روز نقشه‌های آنان را خنثی می‌کنیم. روح شهادت طلبی هر روز در وجود ما بیشتر می‌شود. ملت فلسطین مُصر به پیروزی است.

وی تصریح کرد: خون شهدا، راه آزادی قدس را مشخص می‌کند. ترس از آمریکا و اشغالگری پشت سر گذاشته شده است چرا که ما می‌دانیم کسانی در جمهوری اسلامی ایران از ما حمایت می‌کنند و پشتیبان ما هستند.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: حاج قاسم به دلیل وفای به عهدی که داشت، روح بزرگ خود را در این راه فدا کرد. ما به روح وی می گوییم که درختی که کاشتید، امروز در حال بارور شدن است. اشغالگران اسرائیلی تلاش می‌کنند مسلمانان را از مسجدالاقصی دور کنند اما وعده خداوند به پیروزی محقق می‌شود. ما قدس را آزاد خواهیم کرد.

خلیل الحیه با بیان اینکه ما به شما از مقاومت مردم فلسطین اطمینان می‌دهیم،افزود: اراده راسخ ما پیروزی قدس است. ما اسلحه‌ای داریم که کسی قدرت تسخیر آن را ندارد. از دشمنان و اشغالگران هراس نداریم. فلسطین، غزه و مسجدالاقصی اشغالگران را فرامی‌خوانند و به آنان می‌گویند که اختلافات خود را کنار بگذارید تا قطب نمای ما به سمت قدس تنظیم شود.

وی تاکید کرد: ما هیچ دوستی با دشمنان، اشغالگران، قاتلان و متجاوزان نداریم. اشغالگران باید هراس داشته باشند و باید عرصه را برای آنان تنگ کنیم و آنان را باید در عرصه‌های سیاسی و بین‌المللی شکست دهیم.

عضو ارشد جنبش حماس گفت: ما باید از پیش روی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی جلوگیری کنیم. پیروزی یاور ماست. قدس موعد ماست. نماز در مسجد الاقصی وعده پیامبر (ص) است که محقق خواهد شد.

اهمیت فلسطین برای جهان اسلام مشخص است

علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس، گفت شاهد حضور خوبی از مردم هستیم.

وی افزود اهمیت فلسطین برای جهان اسلام مشخص است

علی لاریجانی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: اگر امنیت فلسطین به خاطر بیفتد امنیت کل جهان اسلام دچار مشکل می‌شود

قطعنامه راهپیمایی روز جهانی قدس ۱۴۰۱/عادی سازی روابط خیانتی غیرقابل بخشش است

قطعنامه راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس سال ۱۴۰۱ قرائت شد.

در این قطع نامه آمده است: آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین از سلطه رژیم اشغالگر صهیونیستی و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند جهان اسلام دانسته و با محکوم کردن هرگونه سازش و همچنین عادی سازی روابط با اسرائیل غاصب که با بی توجهی به تجارب و خطاهای بزرگ تاریخی گذشته صورت پذیرفته است، را خیانتی غیرقابل بخشش و توطئه‌ای پلید برای تضعیف جبهه مقاومت اسلامی و نابودی آرمان فلسطین مظلوم قلمداد و هر تلاشی را که بخواهد اذهان امت اسلامی از این نقشه شوم را منحرف سازد، تقبیح می‌نماییم.متن کامل قطع نامه را (اینجا) بخوانید.

سردار فدوی: مردم و امت اسلامی پیروزی قدس را خواهند دید

سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان چهل و سومین راهپیمایی روز جهانی قدس در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: پیام پرشور مردم در روز جهانی قدس این است که اگر طبق دستورات خداوند وارد هر کاری که شوند حتماً نتیجه آن پیروزی است.

وی افزود: نتیجه‌ی این کاری که به دستور امام خمینی (ره) شروع شده است، پیروزی جبهه حق انقلاب اسلامی در برابر جبهه غاصب استکبار است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: این مردم و امت اسلامی پیروزی قدس و ملت فلسطین را خواهند دید.

زوال رژیم صهیونیستی نزدیک است/ به زودی محو می‌شود

دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش امروز(جمعه) در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفتگو با خبرنگار مهر،گفت: به شکر خدا، مردم ما همیشه حامی مظلومان بوده‌اند و آنچه امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب تعریف کردند و بر آن تاکید داشته‌اند را همه ساله در عرصه به نمایش گذاشته‌اند.

وی تصریح کرد: حقیقت این است روز قدس یک روز نمادین است چرا که آحاد مردم انقلابی ما همواره حامی مظلومان بوده‌اند، از بشریت دفاع کرده‌اند و همواره به دنبال آن بوده‌اند که آسایش و آرامش به همه ملت‌ها هدیه شود.

فرمانده نیروی دریایی تاکید کرد: امسال نیز با توجه به جسارات و جنایاتی که توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین انجام شد مردم بسیار جدی تر و خشمگین تر در صحنه حاضر شده‌اند.

دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: پیام این حضور پر شور بسیار روشن است و آن پیام این است که زوال این رژیم منحوس شیطانی روز به روز نزدیک‌تر می‌شود و به زودی از صحنه محو خواهد شد.

 حضور رئیس جمهور در راهپیمایی روز قدس

 حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز (جمعه) در راهپیمایی روز قدس حضور یافت.

رئیسی

 ختم قران کریم در مسیر راهپیمایی

در حاشیه راهپیمایی یوم‌الله روز قدس صندوقچه‌هایی حاوی برگه‌هایی از قرآن کریم تعبیه شده است تا راهپیمایی‌کنندگان با خواندن یک صفحه ختم قرآن کریم کنند.

ختم قران کریم در مسیر راهپیمایی1

 انتقاد مردم به حذف تصاویر سردار سلیمانی در اینستاگرام

در حاشیه راهپیمایی روز قدس راهپیمایی کنندگان به شکل نمادین با حذف تصاویر حاج قاسم سلیمانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام مقابله کردند.

مردم با طراحی یک صفحه تلفن همراه که تصویر حاج قاسم سلیمانی بر آن نقش بسته، بخشی از پیام رهبر معظّم انقلاب مبنی بر گرفتن انتقام سخت از جنایتکاران ترور شهید سلیمانی را یادآوری کرده‌اند.

تصاویر سردار سلیمانی

حضور ورزشکاران در میدان فلسطین تهران

ورزشکاران رشته های مختلف در راهپیمایی امروز حضور گسترده ای دارند. در مسیر راهپیمایی تیم های ورزشکاران رزمی به اجرای نمایش پرداختند.

ورزشکاران1

ورزشکاران 2

 حضور سیدهادی خامنه ای در راهپیمایی

سیدهادی خامنه ای عضو مجمع روحانیون در راهپیمایی امروز حضور داشت.

سید هادی خامنه ای

 تصاویر شهیدان سلیمانی و فخری زاده در دستان مردم

مردم روزه دار تهران با همراه داشتن تصاویری از شهیدان سلیمانی و فخری زاده و همچنین حاج احمد متوسلیان خشم خود را از جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان دادند.

تصاویر شهیدان سلیمانی و فخری زاده

حضور وزرا و مسئولان در جمع مردم روزه دار تهران

جواد اوجی وزیر نفت، اسماعیلی وزیر ارشاد، علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هیات دولت، آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور، علی‌اکبر ناطق نوری، سیدمحمود علوی وزیر سابق اطلاعات، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان دیگر هم در راهپیمایی امروز تهران حضور داشتند.

وزیر نفت

بهادری جهرمی

حضور فرماندهان سپاه و ارتش در راهپیمایی

سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در راهپیمایی امروز تهران شرکت کرد.

سردار فدوی

 امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش نیز در راهپیمایی حضور داشت.

 تابوت آمریکا روی دستان دهه نودی‌ها

جوانان و نوجوانان تهرانی با اقدامی نمادین، مرگ آمریکا را به تصویر کشیدند.

آنها با ساخت تابوتی که روی آن با پرچم آمریکا پوشانده شده بود، به شکست سیاست های آمریکا اشاره کردند.

تابوت آمریکا

 رژه گردان‌های «الی بیت المقدس» سپاه حضرت محمد رسول الله (ص)

 سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در راستای حضور پرشور در راهپیمایی حماسی روز جهانی قدس و به منظور نمایش اقتدار، دفاع از ارزش‌ها و اعلام آمادگی گردان‌های داوطلب به منظور دفاع از قدس شریف و محو رژیم جعلی تجمع بزرگ و رژه حماسی ۱۰۰۰ نفری گردان‌های «الی بیت المقدس» را برگزار کرد.

حضور شخصیت‌های سیاسی و مسئولان

آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام،محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت،  سیداحمد مرتضوی‌مقدم رئیس دیوان عالی کشور، سخنگوی قوه قضائیه، حجت الاسلام سید مجتبی خامنه ای، حجت الاسلام سید هادی خامنه ای هم در راهپیمایی روز قدس حضور یافتند.

 وزیر نفت در راهپمیایی«روز قدس» شرکت کرد

جواد اوجی وزیر نفت نیز در جمع راهپیمایان تهرانی حضور یافت

حضور رئیس مجلس در راهپیمایی روز قدس

«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرد.

قالیباف

حضور هموطنان کلیمی در راهپیمایی روز قدس

 هموطنان کلیمی‌ در تهران دقایقی قبل به جمع راهپیمایان روز قدس پیوستند.

هموطنان کلیمی

هموطنان کلیمی در تهران از مقابل کنیسه ابریشمی واقع در خیابان فلسطین به جمع راهپیمایان روز قدس پیوستند./ منبع: فارس

موشک‌های محور مقاومت به نمایش درآمد

نمایشگاه موشک های محور مقاومت در حاشیه راهپیمایی روز قدس برگزار شد.

موشک قاسم

موشک قاسم جهاد اسلامی فلسطین، موشک عیاش۲۵۰حماس فلسطین،موشک فاتح ۱۱۰حزب الله لبنان، موشک تشرین ارتش سوریه، موشک جمال ۶۹نجباءعراق، موشک قدس۲، انصارالله یمن، موشک سجیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موشک‌های به نمایش درآمده در این نمایشگاه هستند.

 روز قدس یادآور فریاد علیه زورگویان عالم است

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفتگو با خبرنگار مهر، این روز را یادآور وجود زورگویان و حمایت از مظلوم عنوان و اظهار کرد: همه آزادی خواهان دنیا در این روز در کنار هم فریاد علیه زورگویی سر می‌دهند.

وی افزود: این روزنشان می‌دهد اگر فریادهایمان در کنار هم باشد در مقابل ستمگران و ظالمان که در رأس آنها آمریکای جنایتکار و اسرائیل خونخوار است خواهیم ایستاد.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت:  وظیفه برقرار نظم و امنیت جزو ماموریت پلیس است از روزهای گذشته به ویژه نیمه شب گذشته حضور حداکثری و اماده باش داشتیم.

رحیمی افزود: مسیرهای ده گانه منتهی به آزادی و انقلاب را پوشش کامل دادیم و مسیر اصلی تحت پوشش کامل امنیتی پلیس قرار گرفت.

وی گفت:  به لطف خدا مشکل امنیتی نداشتیم و همه توان را برای با ۲ هدف به کار گرفتیم یک عمل به مسئولیت و حضور در راهپیمایی که مثل دیگر اقشار مردم در این راهپیمایی که کاری شرعی و جزو واجبات است حضور پیدا کنیم و وحدت خود را به رخ مستکبران بکشیم.

نمایش عکس‌هایی از کودکان قربانی جنگ یمن

در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس عکس‌هایی از کودکان قربانی در جنگ یمن در معرض دید راهپیمایان قرار گرفت.

حضور معاون رئیس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که ازسوی امام خمینی(ره) به عنوان روز قدس نام گذاری شده است ، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید نیز به همراه دیگر اقشار مردم تهران در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد .

«سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی» از خیابان انقلاب به جمع شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی پیوست .

 حضور تکواندوکاران و کاراته‌کاها در راهپیمایی روز قدس

تکواندوکاران و کاراته‌کارها در حوالی میدان ولی عصر برای ارایه نمایش حرکات رزمی حضور یافتند.

 شرکت دسته جمعی دانشجویان دانشگاه افسری در «روز قدس»

تعدادی از دانشجویان دانشگاه امام علی ارتش به صورت دسته جمعی با حضور در میدان انقلاب به جمع راهپیمایان روز قدس اضافه شدند.

«نرجس سلیمانی» عضو شورای شهر تهران نیز در راهپیمایی روز قدس حضور یافت و  از غرفه‌های پیرامون مراسم راهپیمایی روز قدس بازدید کرد.

دانشجویان دانشگاه افسری

نرجس سلیمانی

 رونمایی از موشک «خیبرشکن» و «عماد ۳»

ساعتی قبل از شروع راهپیمایی روز قدس در تهران، جدیدترین موشک بالستیک ایران با نام «خیبرشکن» و «عماد ۳» به نمایش گذاشته شد.

این موشک[خیبر شکن] با برد ۱۴۵۰ کیلومتر دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی جهان است.

موشک بالستیک ایران

نمایش موشک«عماد ۳»در مراسم راهپیمایی روز قدس

آغاز راهپیمایی روز قدس ساعت ۱۰ صبح اعلام شد، اما قبل از ساعت تعیین شده تعدادی از هم وطنان با حضور در میدان انقلاب اسلامی و چهارراه ولیعصر در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

موشک عماد 3

مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران:

مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین (علیه‌السلام)، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی(قلعه‌مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۳: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه‌ الشریف)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۴: مسجد امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۵: مسجد حضرت ابوالفضل (علیه‌السلام)، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۶: مسجد حضرت مهدی(عجل‌الله تعالی فرجه‌ الشریف)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۷: مسجدالجواد(علیه‌السلام)، میدان هفتم‌تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۸ : مسجد امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۹: مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۱۰: مسجد جامع رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمالالملک، بزرگراه شهید لشگری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب ، دانشگاه تهران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها