اظهارات نمایندگان مجلس برای روز قدس/کشورهای اسلامی باید از فلسطین دفاع کنند

کد خبر: 1143869

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: پیمان ننگین معامله قرن تاکنون مشکلی از فلسطین حل نکرده و از این به بعد هم حل نخواهد کرد.

اظهارات نمایندگان مجلس برای روز قدس/کشورهای اسلامی باید از فلسطین دفاع کنند

علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد، روز جمعه در سخنرانی روز قدس در مصلی کمالشهر، گفت: اگر دشمن در فلسطین پیروز شود، اشغالگری خود را ادامه می دهد و شعار بحر تا نهر خود را تحقق خواهد بخشید و موجودیت تمام دولت های اسلامی منطقه به خطر خواهد افتاد.

وی ادامه داد: از زمانی که اشغال اراضی فلسطین صورت گرفته است راه حل هایی از جمله راه حل نظامی و راه حل‌های سیاسی با پیشنهاد تعهد نامه ها و پیمان های منطقه ای و بین المللی ارایه و امضا شده است که جدیدترین آن قرار داد ننگین معامله قرن است و تا کنون مشکلی از فلسطین حل نکرده و نخواهد کرد.

عباسی بیان کرد: اما چاره اصلی کار در تداوم مقاومت در داخل سرزمین‌های فلسطین، تقویت خط جهاد و شهادت است که حمایت جهانی دولت‌ها و ملت های مسلمان را نیز می‌طلبد.

وی تاکید کرد: باید ریشه‌های انتفاضه را بشناسیم و به استمرار تا رسیدن به نتیجه نهایی کمک کنیم.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: سازش دولتهای عرب و رهبران سازشکار داخلی، یاس و ناامیدی از سازمان های بین المللی و حمایت های نظام جمهوری اسلامی سبب شد مردم فلسطین خود دست به کار شدند و امروز گروه های مقاومت از جمله حماس به عنوان فعالان محور مقاومت با تقویت ایمان و اراده مقاومت و تغییرداشته ها و توان نظامی از سنگ به دسترسی به موشکهای هدفمند و با تقویت جبهه مقاومت دستاوردهای بسیار خوبی از جمله آزاد سازی اراضی جنوب لبنان و کاهش زمان شکست و اتمام جنگهای متعدد تحمیلی در اراضی اشغالی از ۵۰ روز به ۲ روز را شاهد بوده ایم که نشان می‌دهد ««ان اوهن البیوت لبیت العنکبوت»».

وی تاکید کرد: اگر قرار است انتخاباتی برای فلسطین باشد باید با حضور تمام فلسطینیان حتی آوارگان آن صورت گیرد.

 بنای مجلس حمایت بی چون و چرا از آرمان فلسطین است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بنای مجلس را حمایت بی‌چون و چرا از آرمان فلسطین بیان کرد و گفت: طبق نظر تئوریسین‌ها، رژیم صهیونیستی باید آماده مهاجرت به امریکا و اروپا شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی در خطبه‌های نماز جمعه شهر محمدیه وضعیت بین‌المللی جهان اسلام  و رژیم غاصب اشغالگر قدس را گویای تحولات عظیمی در آینده دانست و اظهار کرد: امروز رژیم استکباری امریکا رو به افول بوده و تغییر نقشه جنگ در جهان در حال وقوع است و با توجه به وضعیتی که در اوکراین ایجاد شده به قول فرمایش مقام معظم رهبری، باید با یک دنیای جدید و پیچیده مواجه شویم که موقعیت ژئوپلوتیک و نوع موضع‌گیری جمهوری اسلامی در عرصه تحولات منطقه به ویژه فلسطین از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است.

وی افزود: امروز دست امریکا در ایجاد، تجهیز و هدایت آزمایشگاه‌های بیولوژیک برای مدیریت جمعیت جهان و استفاده از ابزار بیوتروریست برای تغییر آرایش قدرت در جهان توسط صهیونیست‌ها کاملا آشکار شده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیاست خارجه کشور را باید به ابزارهای مختلف علمی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی مجهز کنیم و نوع موضع‌گیری‌ ما  در جهان باید مبتنی بر قدرت نرم جمهوری اسلامی و حمایت از فلطسین و جبهه مقاومت باشد و به نفع آزادی قدس شریف، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و پیروزی انتفاضه تغییر استراتژیک و تاکتیک دهیم.

محمدبیگی اضافه کرد: انتفاضه‌ای که از پرتاب سنگ شروع شده امروز به موشک‌های نقطه‌زن مبارزین غزه علیه تل‌آویو تبدیل شده و اسرائیلی‌ها به شدت ترسیده‌اند حتی به اذعان نویسندگان و تئوریسین‌های رژیم غاصب دیگر اسرائیل جای زندگی برایشان نیست و باید آماده مهاجرت به امریکا و اروپا شوند.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیلی‌ها مرتب از حملات می‌ترسند و در پناهگاه‌ها از شب تا صبح از ترس جانشان بیدار هستند چرا که قدرت جبهه مقاومت افزایش یافته و قدرت مقابله رژیم صهیونیستی رو به افول است و تجهیزات و بمب‌ها و سلاح‌های پیشرفته نتوانسته آنان را به آرمان‌هایشان نزدیک کند.

این نماینده مجلس اذعان کرد: امروز رژیم صهیونیستی بزرگترین دیوار حائل را برای خود ساخته و عملا خودش را زندانی کرده و بزرگترین زندان را برای خودش و یهودیانی که مهاجرت می‌کنند، ایجاد کرده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در فرمایشی فرموده بود: « دفاع از فلسطین مایه عزت و شرافت ماست و هرگز در زرق و برق دنیا از این واجب دینی دست نخواهیم کشید.» امروز تمام آحاد جامعه و مردم استان قزوین با حضور پر جوش و خروش خود به ملت فلسطین ثابت کردند که برای آزادی قدس تا پای جان ایستاده‌اند و فراکسیون منطقه مقاومت و دفاع از فلسطین در مجلس با قدرت فعالیت می‌کند و دیدارهایی با سفیر فلسطین، سوریه و لبنان هم صورت گرفته و سفرهایی هم انجام شده و بنای مجلس انقلابی هم حمایت بی‌چون و چرا از آرمان فلسطین است.

ضرورت امکان ‌راستی‌‍‌آزمایی و کاهش ملموس واقعی تحریم‌ها

محمدبیگی گریزی به وضعیت برجام زد و توضیح داد: امروز آنچه به درد ایران و ایرانی از برجام می‌خورد امکان راستی‌آزمایی، تضمین کتبی، کاهش ملموس واقعی تحریم‌ها، انجام معاملات واقعی بانکی و اقتصادی ایران در فضای بین‌المللی است تا با حفظ اقتدار، استقلال و عزت ملی و رعایت حقوق حقه ملت شاهد اثرات بهبود وضع معیشتی و اقتصادی مردم باشیم.

وی افزود: اگر قرار باشد برجام مانند گذشته بی‌فرجام باشد و راستی‌آزمایی‌ها داده نشود و در سفره مردم احساس نشود و مشکلات اقتصادی رفع نشود برجام و ادامه آن خط بطلانی بر مذاکراتی خواهد بود که در حال انجام است که دولت باید مذاکرات را به گونه‌ای مدیریت کند که به نفع مردم باشد.

این نماینده مجلس به سفر پر خیر و برکت رئیس‌جمهورو تصویب مصوبات خوب اشاره و ادامه داد: تعیین تکلیف قراردادهای سفید امضای کارگران، امنیت شغلی کارگران، درمان ناباروری و... از جمله مسائل مطروحه بود که در دستور کار  رئیس جمهور قرار گرفت.

 آقاتهرانی:هدف اسرائیل تفرقه افکنی بین مسلمانان است

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نطفه اسرائیل و صهیونیسم نامشروع است چرا که هدف آنها تفرقه افکنی بین ملت‌های مسلمانان است.

 مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و سخنران روز قدس در اهواز با بیان اینکه اسرائیل و صهیونیسم نامشروع هستند، اظهار کرد: ترویج فساد اخلاقی، اقتصادی و جنسی از اقدامات افراد نامسلمان است. اسرائیل خاستگاه فساد شیطان بزرگ، صهیونیست است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در خاورمیانه بحث حضور تکفیری‌ها به اشکال مختلف از صهیونیست و آمریکا نشات می‌گیرد و کلینتون سردمدار به وجود آوردن اینها بود اما امام خمینی (ره) در برابر این‌ها مقاومت را راه انداخت و روز قدس را نامگذاری کرد.

آقاتهرانی گفت: مقام معظم رهبری وعده دادند که اسرائیل از صحنه روزگار محو خواهد شد و یک روز هم حاج قاسم وعده دادند که تا سه ماه دیگر چیزی به اسم داعش نخواهیم داشت و محقق شد.

وی افزود: نسبت به داعش سه خط قرمز وجود داشت؛ اول به حریم اهل بیت نزدیک نشوند و دیدیم که نتوانستند نزدیک به کربلا و نجف شوند، دوم به ریاست جمهوری بغداد نزدیک نشوند و سوم به مرز ایران نزدیک نشوند که دیدیم حاج قاسم قول داد و این هم محقق شد.

وی در عین حال با بیان اینکه رمضان ماه تغییر اخلاق‌های دینی است، گفت: حس‌خلق و پاسخگویی از اخلاق‌های دینی مثبت است که راه‌های زندگی انسان را به سوی خدای متعال هموار می‌کند و گنج‌های روزی در خوش‌اخلاقی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مردم خوزستان امروز با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس، مطالبه آزادی قدس شریف را فریاد زدند.

نماینده مردم ایلام در مجلس:کشورهای اسلامی باید از فلسطین دفاع کنند

نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی باید از فلسطین دفاع کنند، گفت: متاسفانه تعدادی از این کشورها تحت سیطره و سلطه غرب هستند.

سارا فلاحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بحثی که هم اکنون مطرح و به شکلی همه به آن معترض هستند، برخورد دوگانه غرب با مسئله جهان اسلام است، اصلی ترین مسئله فلسطین و جبهه مقاومت است که غرب مبتنی بر منافع خود با اینها برخورد می‌کند.

وی افزود: برای غربی‌ها آنچه که مهم است اینکه مسائلی که در جغرافیای سیاسی و همچنین جغرافیای فیزیکی آن و حتی قومیت‌ها و مذهبی اتفاق می‌افتد، همه اینها برای آن تعیین کننده است که تا چه اندازه منافع غرب را می‌تواند تأمین کند، به دلیل اینکه ساختار نظام بین المللی که غرب رهبری آن را هم اکنون به عهده دارد مبتنی بر تبعیض و سلطه است.

وی بیان داشت: در رابطه با جهان اسلام یکی از مشکلاتی که ما داریم این است که کشورهای اسلامی که باید از فلسطین دفاع کنند، خود این کشورها تحت سیطره و سلطه هم نرم افزاری و هم سخت افزاری غرب هستند.

فلاحی اضافه کرد: این کشور به یک شکلی این سلطه را پذیرفتند، بنابراین تا این کشورها با این مؤلفه سیاسی دارند و تا زمانی که این را کنار نگذارند مسئله فلسطین همچنان باقی می‌ماند.

نماینده مردم ایلام عنوان کرد: حتی در یک مقطعی ارتش‌های اعراب آمدند یک راه حل نظامی را برای نجات فلسطین اتخاذ کردند، به دلیل اینکه اینها فهم صحیح نداشتند ارتش‌های آنها در جنگ‌های مختلفی که داشتند، شکست خوردند.

وی ادامه داد: آن چیزی که الان به شکلی مؤثر باشد همان راه حل مردمی و در قالب مقاومت است که از دل این مقاومت ما می‌بینیم که دو سازمان جنبش مقاومت اسلامی و همچنین سازمان جهاد اسلامی بیرون آمد، یک راه حل دیگر اینکه بسیاری از دنیا اصلاً در جریان مسئله فلسطین نیستند و باید در سطح جهانی این مسئله مطرح شود، جهان اسلام در حوزه رسانه بسیار ضعیف عمل کردند و نتوانستند این مسئله بسیار مهم جهان اسلام را مطرح کنند.

وی گفت: وحدت جهان اسلام امروزه به واسطه نفوذی که غرب در منطقه دارد و آن اختلافاتی که بین مسلمانان می‌اندازد، این وحدت هنوز حاصل نشده و مقاومتی که مردم فلسطین دارند می‌کنند، نیاز به این است که ملت‌های مسلمان به کمک آنها آیند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها