«فردا» گزارش می‌دهد

اصلاح طلبان هنوز دنبال علی لاریجانی هستند؟

کد خبر: 1144150

اصلاح‌طلبان به رغم شکست‌های اخیر از انتخابات و بازگشت به قدرت ناامید نشده و فعالیت‌های خود برای مصاف 1404 را از حالا کلید زده‌اند اما اینطور که معلوم است همچنان چشمشان دنبال علی لاریجانی است!

اصلاح طلبان هنوز دنبال علی لاریجانی هستند؟

گروه سیاست سایت فردا - رئیسی تازه رئیس جمهور شده و صحبت از انتخابات 1404 زیادی زود است اما نگاه به فعالیت‌های جریان اصلاحات نشان می‌دهد، این گروه سیاسی به رغم باخت‌های اخیر در انتخابات‌ها و با وجود هر آنچه که درباره بازیابی سرمایه اجتماعی و مردم محوری و ... می‌گویند، از حالا به فکر بازگشت به قدرت بوده و تحرکات خود را شروع کرده‌اند. 

 

نکته قابل توجه اما این است که این گروه غیر از دو دستگی که دچار شده و اختلاف نظرهای جدی که درباره روند ادامه کار دارد، در حال یک اشتباه تاکتیکی هم است. طیف قدرت محور اصلاح‌طلب که اصرار به حضور در انتخابات و استفاده از گزینه‌های باقی مانده دارند، یک بار دیگر در حال به خطا رفتن است.

تلاش این گروه برای کلید زدن فعالیت‌های انتخاباتی را باید از آنجایی بفهمیم که یک عضو جبهه اصلاحات ایران که با «فارس» مصاحبه کرده درباره استراتژی اصلاح طلبان برای انتخابات‌های آتی گفته بود: قطعا یکی از ماموریت‌های جبهه اصلاحات ایران انتخابات است اما هنوز به طور رسمی به این مقوله وارد نشده‌ایم.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان مقوله مهمتر از انتخابات را آسیب شناسی و برطرف کردن نقاط ضعف می دانند، در پاسخ به این سوال که آیا گزینه‌ای مثل علی لاریجانی هم در دستور کار جبهه اصلاح‌طلبان قرار دارد یا خیر، گفته: شاید در صورت اضطرار به ایشان نیز به عنوان یک گزینه فکر شود.

ناگفته نماند که این رویکرد در بین اصلاح‌طلبان مخالفانی هم دارد. کما اینکه علی صوفی به «فارس» گفته: برخی از گروه‌های اصلاح‌طلب می‌خواهند یک اصولگرا مثل لاریجانی را بیاورند و از او سهم بگیرند و به همین دلیل می‌خواهند فعالیت جبهه اصلاحات ادامه یابد.

وی ادامه می دهد: جریانی که می‌خواهد حضور بی قید و شرط در انتخابات داشته باشد به دنبال این است تا فردی را جایگزین رئیسی کند و به عبارتی مجدانه بدنبال باز پس‌گیری دولت از رئیسی هستند و به دنبال یک شخص اصلاح‌طلب هم نیستند.

صوفی تاکید دارد که فعالیت جبهه اصلاحات ایران (نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان) به پایان رسیده اما چون برخی از اصلاح طلبان می‌خواهند از دل این تشکیلات حمایت از لاریجانی را بیرون بیاورند بر ادامه فعالیت آن اصرار ورزیده‌اند.

 

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها