سخنگوی دولت: فعلا خبر تازه‌ای در خصوص مذاکرات وین نداریم

کد خبر: 1144276

علی بهادری جهرمی گفت: جمهوری اسلامی ایران تا صیانت کامل و جامع از حقوق ملت یعنی حفظ حقوق اقتصادی و هسته‌ای خود در مذاکرات عقب‌نشینی نمی‌کند.

سخنگوی دولت: فعلا خبر تازه‌ای در خصوص مذاکرات وین نداریم

سخنگوی دولت گفت: مذاکرات یکی از مسائل روز میز جمهوری اسلامی در کنار سایر مسائل حوزه بین‌الملل است و ایران تا صیانت کامل و جامع از حقوق ملت، یعنی حفظ حقوق اقتصادی مردم در عین حال حفظ حقوق هسته ای خود هرگز از ساز و کارهای دیپلماتیک بین‌الملل عقب نشینی نخواهدکرد و با جدیت مساله را دنبال خواهد کرد.

بهادری جهرمی همچنین گفت: فعلا خبر تازه‌ای در خصوص مذاکرات وین نداریم.

دور هشتم مذاکرات وین که از ۶ دی و با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ از سر گرفته شد با اعلام جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا از ۲۰ اسفند  بر سر برخی مسائل باقی مانده تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه کشورمان پنجم اردیبهشت گفته بود، اگر آمریکا به موضوعات باقی‌مانده پاسخ داده بود الان همه در وین بودند و ما این تطویل مذاکرات را به نفع هیچ طرفی نمی‌دانیم.

اکنون مذاکرات در مرحله حل آخرین مسائل قرار دارد و بنا به گفته وزیرخارجه کشورمان خروج سپاه پاسداران از فهرست گروه های تروریستی آمریکا از جمله موضوعات اصلی است که هیات مذاکره کننده ایران در گفتگوها مطرح کرده است.

با این وجود تا به حال تیم مذاکره کننده آمریکایی پاسخ مشخصی به درخواست ایران نداده اند./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها