مرتضوی: واریز مستقیم یارانه به جیب مردم تدبیر دولت سیزدهم برای مقابله با گرانی‌های است

کد خبر: 1145001

معاون اجرایی رییس جمهور،واریز مستقیم یارانه به جیب مردم را تدبیر دولت سیزدهم برای مقابله با گرانی‌های دانست و گفت: دولت روحانی 1200 میلیارد تومان بدهی برای دولت سیزدهم به ارث گذاشته است.

مرتضوی: واریز مستقیم یارانه به جیب مردم تدبیر دولت سیزدهم برای مقابله با گرانی‌های است

سیدصولت مرتضوی ظهر امروز در جریان سفر خود به این استان با حضور در مراسم بزرگداشت مقام معلم در دارالعباده، اظهار کرد: معلم در مقام تربیت، حکمت می‌آموزد و آموختن حکمت همان آموزش دادن سیره عملی و روش حکمرانی و مدیریت است.

وی به تشریح جایگاه معلم در احادیث و روایات مختلف اسلامی پرداخت و افزود: جایگاه معلم با هیچ جایگاهی قابل مقایسه نیست زیرا معلم روح خفته را احیا می‌کند.

معاون اجرایی رییس جمهور در ادامه با اشاره به بحث افزایش قیمت‌ها، گفت: سیستم اقتصادی ایران معیوب است و چند سالی به مدد یارانه ها جیب مردم و خزانه کشور به شدت خالی شده است.

مرتضوی تصریح کرد:‌ زمانی که دولت سیزدهم مستقر شد، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای پرداخت حقوق شهریور کارمندان دولت با مشکل جدی مواجه بود و این بیانگر سوء مدیریت در دوره‌های گذشته است.

معاون اجرایی رییس جمهور در خصوص دلایل برخی گرانی‌ها نیز اظهار کرد: به واسطه جنگ‌های منطقه‌ای،تامین برخی مایحتاج عمومی با مشکل مواجه شده و قیمت‌های جهانی هم بین ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که دولت سیزدهم خزانه‌ای خالی را تحویل گرفته گفت: نه تنها ارث حمایتی از دولت‌های یازدهم و دوازدهم بجا نمانده بلکه به دلیل بدهای‌های فراوان شرایط ناگفته پیداست.

مرتضوی خاطرنشان کرد: تمام اوراق خزانه که در دولت قبل پرداخت شده و قرار بوده پولش در آینده پرداخت شود، اصل و فرع و سود آن برای این دولت به ارث رسیده است.

معاون رییس جمهور بدهی ۶۷۰ تا ۷۰۰ هزار میلیارد تومان را ارث دولت قبل برای دولت مردمی آیت الله رئیسی عنوان کرد، افزود: دو صندوق لشکری و کشوری هر کدام ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی از قبل دارند و ۱,۲۰۰ میلیارد تومان بدهی قابل محاسبه برای این دولت به ارث رسیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تدبیر دولت این است که یارانه باید به طور مستقیم در اختیار مردم قرار گیرد و به فضل الهی این اقدام خداپسندانه حسب تصویب مجلس شورای اسلامی، در آینده نزدیک اجرایی می‌شود زیرا سرمایه ملی ما به این شکل به تاراج نخواهد رفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها