«فردا» گزارش می‌دهد

چالش اینترنت

کد خبر: 1145195

از همصدایی رسانه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا در نقد وضعیت سرعت اینترنت و گرانی آن می‌توان اینطور برداشت کرد که اینترنت نیز درست به اندازه وضعیت معیشتی برای مردم مهم و برای دولت چالش است.

چالش اینترنت

گروه سیاست سایت فردا - اوضاع اینترنت هم درست به اندازه اوضاع جیب مردم خراب است. سرعت کم و آزاردهند از یک طرف، این گرانی روز‌افزون هم از طرف دیگر. همین است که از اصلاح‌طلب گرفته تا اصولگرا؛ صدای همه درآمده است.

شاهد آنکه روزنامه اصولگرای خراسان امروز در گزارشی با عنوان « اینترنت؛ گرانی نقد، کیفیت نسیه» نوشت: « کندی عجیب و غریب سرعت اینترنت در کنار افزایش قیمت اخیر تعرفه‌ها، علاوه بر مردم، صدای نمایندگان مجلس را هم درآورد و حالا وزیر ارتباطات و معاونانش باید این هفته در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حاضر شوند و به سوالات و انتقادها پاسخ دهند.»

این روزنامه اضافه کرده که وزیر ارتباطات اعلام کرده است رساندن قیمت تعرفه‌ها به سقف و حذف برخی بسته‌ها، مطابق مصوبه قانونی سال 95 بوده و از این پس اگر اپراتورها بخواهند افزایش قیمت جدیدی داشته باشند، باید طی سه سال سرعت اینترنت را حداقل دوبرابر و پوشش شبکه را صد در صدی کنند. با این حساب انگار خبری از الزام افزایش کیفیت برای تعرفه‌های گران‌شده فعلی وجود ندارد و وعده نسیه وزارتخانه هم برای سه سال بعد است، آن هم با مصوبه جدید و افزایش دوباره تعرفه‌ها؛ یعنی برداشت بیشتر از جیب مردم.

«خراسان» اما تنها منتقد وضعیت اینترنت نیست. روزنامه اصلاح‌طلب «اعتماد» هم با عنوان «چالش گرانی اینترنت برای سند چشم‌انداز 20ساله» نوشته: « بر اساس اسناد بالادستی (سند چشم‌انداز 20ساله و برنامه‌های توسعه 5ساله) ایران ‌باید تا سال 1404 در حوزه‌های مختلف از جمله فناوری‌های ارتباطی (به خصوص اینترنت) در راس کشورهای منطقه قرار بگیرد. اما متاسفانه نه تنها دستیابی به چنین جایگاهی میسر نشده، بلکه بر اساس اسناد معتبر نهادهای مسوول، ایران جایگاه نازلی را به خود اختصاص داده است.»

این روزنامه با اشاره به اینکه کاربران ایرانی نقدهای جدی پیرامون گرانی اینترنت، کاهش پهنای باند و فیلترینگ گسترده و...  دارند، ادامه داده: متاسفانه در ذهن بسیاری از سیاستگذاران و تصمیم‌سازان کشورمان، ابزارهای نوین ارتباطی در حکم ابزارهای غیرضروری هستند که تنها کارایی‌شان مواجهه‌های فانتزی، چت و ارتباطات بیهوده است. این در حالی است که بخش قابل توجهی از مشاغل کشور امروز در پهنه اپلیکیشن‌ها و به صورت مجازی گسترش پیدا کرده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها