سفر معاون حقوقی رئیس جمهور به لاهه

کد خبر: 1146059

معاون حقوقی رئیس جمهور در سفر دو روزه به لاهه، با مقامات هلندی، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری و رئیس دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفر معاون حقوقی رئیس جمهور به لاهه

«محمد دهقان» معاون حقوقی رئیس جمهور در سفر دو روزه به لاهه، با مقامات هلندی، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری و رئیس دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

دهقان و هیأت همراه در ملاقات با خانم «دیلان زگریوس» وزیر دادگستری و امنیت هلند، مسائل حقوقی و کنسولی فیمابین دو کشور را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

معاون حقوقی رئیس جمهور در ملاقات با «کریم احمد خان» دادستان دیوان بین‌المللی کیفری نیز ضمن تبادل نظر درباره رویه‌های حقوقی مرتبط با صلح و امنیت بین‌المللی، ضرورت بیطرفی، استقلال و اجتناب از سیاست‌زدگی این نهاد بین‌المللی را مورد تأکید قرار داد و مصونیت بانیان ترور مقامات دولتی و دیپلماتیک را برای صلح بین‌الملل مخاطره‌آمیز توصیف کرد.

هیأت حقوقی ایران به ریاست معاون رئیس جمهور همچنین در دیدار با «نیکلاس میکل» رئیس دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا، آخرین وضعیت پرونده‌های مورد بررسی در این دیوان را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد.

در ملاقات محمد دهقان با «پول خویتس» دبیرکل و کفیل وزارت خارجه هلند نیز طرفین ضمن مرور برخی موضوعات قابل پیگیری در روابط سیاسی و حقوقی دو کشور، بر توسعه همکاری‌های سیاسی و تسهیل روابط تجاری بین ایران و هلند تأکید کردند.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها