در گفتگو با فردا مطرح شد؛

اقتصاد کشور با وضع فعلی سامان نمی‌گرفت/لازم بود شیوه پرداخت یارانه عوض شود

کد خبر: 1146136

فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر دولت موفق به اجرای این جراحی اقتصادی شود، کار بزرگی انجام گرفته است چون لازم بود در کشور شیوه پرداخت یارانه عوض شود.

اقتصاد کشور با وضع فعلی سامان نمی‌گرفت/لازم بود شیوه پرداخت یارانه عوض شود

گروه سیاسی فردا: عزم دولت برای حذف ارز ترجیحی جزم است و تدابیری را برای کاهش فشار گرانی اندیشیده که قرار است به اجرا درآورد اما برخی به این تدابیر دولت نقد دارند.

حسین سبحانی‌نیا در گفتگو با خبرنگار فردا درباره انتقادها به روش دولت برای حذف ترجیحی گفت: همه می دانیم کشور در شرایط خاصی است و اقتصاد نیز با وضع موجود سامان نمی گیرد و نیاز به یکسری جراحی هایی دارد. طبعا هر جراحی با عوارضی همراه است.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از دولت های قبل ریسک انجام جراحی های اقتصادی را نپذیرفتند، افزود: یارانه های زیادی در قالب ارز ترجیحی برای واردات کالا و مواد اولیه پرداخت شد اما در وضع زندگی مردم تغییری حاصل نشد و تنها جیب عده ای از این یارانه ها پر شد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به انتقادها به تخصیص ارز ترجیحی اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی هزینه داشت بنابراین دولت ها زیر بار این مسئله نمی رفتند، حالا دولت سیزدهم تصمیم گرفته که چنین کاری را انجام دهد و به جز نان و دارو ارز ترجیحی برای سایر کالاها را حذف کند.

وی برقراری عدالت اجتماعی و پرداخت یارانه به نیازمندان واقعی را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: البته حذف ارز ترجیحی تبعاتی هم دارد و آنها که تا امروز از ارز ترجیحی سودهای کلان بردند قطعا رو به جنجال آفرینی می آورند و تمام سعی شان را می کنند تا با فشار بر دولت، برنامه درمان اقتصاد کشور را متوقف کنند.

این نماینده ادوار مجلس بیان کرد: درمان اقتصاد کشور شروع شده و پرداخت یارانه مستقیم برای اقشار آسیب پذیر جامعه می تواند کمک باشد. امیدواریم بر اثر شرایط جدید ایجاد شده در بازار نفت جهانی و برگشت پول های بلوکه شده ایران، دولت بتواند سیاست حذف ارز ترجیحی را با کمترین هزینه به اجرا درآورد.

سبحانی نیا افزود: اگر دولت موفق به اجرای این جراحی اقتصادی شود، کار بزرگی انجام گرفته است چون لازم بود در کشور شیوه پرداخت یارانه عوض شود. البته امکان دارد این کار برای دولت گران تمام شود ولی چاره ای نیست و همه اقتصاددان ها با اجماع لزوم حذف ارز ترجیحی را تأیید می کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها