توصیه آیت‌الله جنتی به مسئولان درباره اجرای اصلاح یارانه‌ها

کد خبر: 1146307

دبیر شورای نگهبان گفت: مسئولان در اجرای اصلاح یارانه‌ها با بررسی‌های همه جانبه، به نحوی برنامه‌ریزی کنند که مردم دچار سختی و فشار نشوند.

توصیه آیت‌الله جنتی به مسئولان درباره اجرای اصلاح یارانه‌ها

به گزارش شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای نگهبان با تسلیت به مناسبت سالروز تخریب بارگاه ملکوتی ائمه بقیع توسط وهابیون، گفت: حدود ۱۰۰ سال پیش در روز هشتم ماه شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری وهابیون افراطی حرم چهار امام شیعیان در بقیع را ویران و خود را به بدنامی در تاریخ مشهور کردند.

وی افزود: در این روز قبرستان بقیع با فتوای ۱۵ نفر از مفتیان مدینه مبنی بر ممنوعیت ساختن بنا بر روی قبور به زمینی مسطح تبدیل شد و اکنون قبور ائمه (ع) فقط با علامت‌هایی خاص مشخص است و تاکنون تلاش‌ها برای ایجاد حتی یک سایبان در این مکان نتیجه‌ای نداشته است.

دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: در قبرستان بقیع که در واقع همچون بهشتی در زمین است، علاوه بر مزار چهار امام شیعیان، مزار تعداد زیادی از بستگان پیامبر، بزرگان و صحابه اسلام نیز وجود دارد.

آیت الله جنتی تصریح کرد: نکته اینجاست که جریان تکفیری وهابیت با کج فهمی از مفاهیم دین مبین اسلام، حضور در مزار بزرگان و طلب رحمت خداوند برای آنها و همچنین طلب رحمت کردن برای خود را شرک می‌داند اما خودش آلت دست سرویس‌های جاسوسی انگلیس و آمریکاست و اطاعت و عبودیت این طاغوت‌های زنده که مصداق واقعی شرک هستند را پیشه خود کرده است.

وی با بیان اینکه تخریب بقیع توسط وهابیون افراطی تجاوز به حقوق مسلمانان و شیعیان است، پیشنهاد کرد که این مسئله باید با تشکیل جلسات علمی و فقهی بررسی شده و ابعاد این جنایت تبیین شده و در این زمینه اقدامات حقوقی در عرصه بین الملل انجام شود.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه وهابیون افراطی می‌پندارند با چنین اقدامات جاهلانه‌ای می‌توانند از تأثیرگذاری صاحبان این مزارهای متبرکه جلوگیری کنند، تصریح کرد: این اقدامات جاهلانه در حالی انجام می‌شود که ارزش‌های فطری ائمه که انسان‌ها را به آنها فرا می‌خوانند قطعاً عالم‌گیر خواهد شد و هم اکنون نشانه‌های این اتفاق مبارک قابل مشاهده است.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه باید هر چه بیشتر تلاش کنیم سو تفاهم‌ها بین عربستان سعودی و ایران که دارای مشترکات زیادی هستند برطرف شود، گفت: حل و فصل بسیاری از اختلافات، شدنی است؛ چراکه در بسیاری از مواردی همچون اعتقاد به خداوند یکتا، پیامبر اسلام (ص)، قبله و مواردی دیگر اختلافی بین ما و عربستان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام، دشمنان مردم مسلمان ایران و عربستان نیز هستند، خاطرنشان کرد: باید مراقب دسیسه‌های دشمنان مشترک بود که همه برای نابودی اسلام متحد شده‌اند از این رو باید اختلافاتمان را به حداقل برسانیم.

مسئولان در اجرای اصلاح یارانه‌ها طوری عمل کنند که مردم دچار سختی و فشار نشوند

دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنان خود به مساله اصلاح نظام اقتصادی کشور به ویژه در زمینه پرداخت یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: نظام پرداخت یارانه‌ها دارای مشکلات فراوان است و با توجه به اینکه وضعیت موجود عادلانه نیست و زمینه سو استفاده سودجویان را فراهم می‌کند و باید اصلاح شود.

آیت الله جنتی تاکید کرد: اکنون که دولت همت کرده که این کار مهم را انجام دهد، همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله) نیز فرمودند، همگان باید در این امر مهم با دولت همراهی کنند تا معضلات اقتصادی کشور کاهش یابد.

وی با بیان اینکه مردم شریف ایران نشان داده‌اند با اقداماتی که بر مبنای عدالت و صداقت باشد، همراهی می‌کنند و تاریخ انقلاب نشان داده در این راه سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌اند، خطاب به مسئولان امر متذکر شد: با این حال مسئولان محترم با بررسی‌های همه جانبه، به نحوی برنامه‌ریزی کنند که مردم دچار سختی و فشار نشوند.

دبیر شورای نگهبان قوای سه‌گانه و سایر نهادهای مسئول را به هماهنگی کامل در اجرای دقیق و نظارت کامل بر روند این اصلاح مهم اقتصادی فراخواند و تاکید کرد: باید با هماهنگی و تدابیر لازم مانع سو استفاده سودجویان شد؛ چراکه اگر اجرای این برنامه با نظارت و کنترل دقیق همراه نباشد، با مشکل مواجه خواهد شد.

آیت الله جنتی اطلاع رسانی دقیق، به موقع و گسترده در این زمینه را برای جلوگیری از فضاسازی دشمنان و سردرگمی مردم لازم دانست و گفت: دولت باید در این زمینه از ظرفیت رسانه‌های کشور استفاده کند و رسانه‌ها و صاحبان قلم و تریبون، با دلسوزی دولت را در اجرای صحیح این تصمیم مهم و حیاتی یاری کنند.

منبع: مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها