«فردا» گزارش می‌دهد

سخنی با جراحان اقتصادی

کد خبر: 1146455

این روزها همه جا صحبت از جراحی اقتصادی است اما پرسش اینجاست که اگر در اتاق عمل، همچنان همان دست‌ورزان و رزیدنت‌هایی به کار جراحی باشند، که آزمون و‌ خطاهاشان در گذشته موجبات وضعیت فعلی را فراهم آورده‌، دیگر چه چیز از این بیمار باقی خواهد ماند؟

سخنی با جراحان اقتصادی

گروه سیاست سایت فردا- این روزها همه جا صحبت از جراحی اقتصادی است اما پرسش اینجاست که اگر در اتاق عمل، همچنان همان دست‌ورزان و رزیدنت‌هایی به کار جراحی باشند، که آزمون و‌ خطاهاشان در گذشته موجبات وضعیت فعلی را فراهم آورده‌، دیگر چه چیز از این بیمار باقی خواهد ماند؟ این دغدغه‌ای است که روزنامه اطلاعات مطرح کرده و البته بخشی از حامیان دولت نیز نظیر چنین موضوعاتی را مطرح کرده‌اند.

این روزنامه افزوده: اکنون که علنا سخن از جراحی بزرگ در بزر‌گ‌ترین درد کشور است، لااقل از چند جراح که دست سبک‌تر و دانش سنگین‌تری داشته‌باشند بهره گرفته‌شود؛ که این بیمار مضطر به اندازه‌ کافی از دست رزیدنت‌ها و دست‌ورزان کارورز آزمون و خطا دیده و درد و زجر کشیده؛ دیگر به کجای جگرش می‌خواهند آزمایشی و توکلت علی‌الله(!) چاقو بزنند؟

موضوع استفاده از نیروهای متخصص و ارتباط دستگاههای اجرایی با مراکز علمی و دانشگاهی همواره یکی از توصیه‌های دلسوزان بوده که معمولا کمتر به آن توجه شده است اما در شرایط فعلی ضرورت پای کار آوردن آنها بیش از همیشه احساس می‌شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها