شرط تغییر در نظام پرداخت یارانه از زبان یک نماینده

کد خبر: 1146814

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تغییر در نظام پرداخت یارانه مشروط به حفظ قیمت ها به نرخ شهریور ۱۴۰۰ است و دولت در این فرآیند باید از مردم حمایت غذایی و کالایی کند.

شرط تغییر در نظام پرداخت یارانه از زبان یک نماینده

مصطفی طاهری تغییر نظام پرداخت یارانه را امری ضروری خواند و گفت: پرداخت یارانه به شیوه قبلی عیب ها و نقص های فراوانی داشت به طوری که حتی آقای همتی رییس سابق بانک مرکزی بیان می کرد که میزان ارز ۴۲۰۰ تومانی در خوشبینانه ترین حالت در سفره های مردم، خود را به نرخ ۱۵ هزار تومان نشان می دهد.

وی ادامه داد: دولت سال گذشته برای یارانه ارز ترجیحی ۱۸/۵ دلار هزینه کرد اما تاثیر آن در سفره های مردم کم بود پس در این وضعیت باید این روش اصلاح می‌شد بدین شکل که قیمت ها آزاد شده و در انتهای زنجیره از مصرف کننده حمایت شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه تغییر در نظام پرداخت یارانه مشروط به حفظ قیمت ها به نرخ شهریور ۱۴۰۰ است، افزود: دولت باید برای تغییر در نظام پرداخت یارانه حمایت غذایی و کالایی از مردم کند یعنی یارانه پرداختی خودش را در خرید کالا نشان دهد. مصوبه مجلس هم بر اعطای کالابرگ تاکید دارد البته دولت این کار را با مقدمه ای انجام می دهد یعنی دو ماه به صورت نقدی یارانه پرداخت کرده و سپس کالابرگ می دهد.

طاهری در پایان گفت: دولت با این فرآیند می خواهد کار را پیش ببرد و طبیعتا روش اجرا هم دست دولت است اما در نهایت باید طی شدن این فرآیند به اجرای مصوبه مجلس ختم شود.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها