مخبر: یارانه داده شده به مردم، بیشتر از هزینه خانوار است

کد خبر: 1146960

محمد گفت: دولت در تلاش است تا با فراهم کردن تمهیدات لازم هیچ هزینه اضافه ای به اکثریت مردم تحمیل نشود.

مخبر: یارانه داده شده به مردم، بیشتر از هزینه خانوار است
معاون اول رئیس جمهور در بازدید از بازار مواد پروتئینی و میدان میوه و تره بار شهرستان اسلامشهر گفـت: یارانه ای که به بخش زیادی از مردم داده شده، بیشتر از هزینه خانوار است اما دولت در تلاش است تا با فراهم کردن تمهیدات لازم هیچ هزینه اضافه ای به اکثریت مردم تحمیل نشود.

به گفته مخبر برای تامین کالاهای اساسی مردم مشکلی وجود ندارد اما تغییر قیمت ها باعث شده که تقدم و تأخر در توزیع کالاهای بوجود آید که ظرف روزهای آینده به نقطه مطلوب خواهیم رسید.

دولت به دنبال این است تا با اجرای طرح اصلاح نظام اقتصادی و مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها بتواند گام مهمی در کاهش مشکلات اقتصادی نیز بردارد.

دولت سیزدهم معتقد است روش تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی  درست نبوده و یارانه ناشی از آن به سر سفره مردم نیامده که در این زمینه با اجرای طرحی اقدام به هوشمندسازی یارانه های پنهانی مثل ارز ترجیحی تخصیص داده شده به کالاهای اساسی کرده است.

این اقدام در راستای قانون مجلس است که دولت را موظف کرده بود با مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، این منابع را از طبقات پردرآمد و ثروتمند جامعه به دلیل مصرف بیشتر گرفته و به به دست دهک های پایین و طبقات ضعیف جامعه برساند.

معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد تنظیم بازار با تاکید بر اینکه فراوانی کالا باید به نحوی باشد که اقلام و کالاهای اساسی به سهولت در اختیار مردم قرار گیرد گفت: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت، تامین و توزیع کالا را علاوه بر فروشگاه های بزرگ زنجیره ای، در خرده فروشی ها و فروشگاه‌ها با جدیت در دستور کار خود قرار دهند و نظارت ها باید به شکل محسوس انجام شود تا حضور دولت در بازار احساس شود و مردم نسبت به نظارت بر بازار اطمینان پیدا کنند.

 محمد مخبر همچنین دستور داد تا تقویت سامانه پاسخگویی۱۲۴ وزارت صمت با سرعت هر چه بیشتر برای رسیدگی به موارد گرانفروشی و تخلفات صورت گرفته انجام شود.

بر اساس اطلاعیه شماره دو ستاد مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، افزایش قیمت کالا‌ها بدون طی فرآیند قانونی ممنوع است و همچنانکه در اطلاعیه شماره یک این ستاد تأکید شد، سازمان‌های تعزیرات و حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مکلف به رصد مستمر بازار و برخورد با هرگونه تخلف هستند و افراد در صورت مشاهده تخلف، می‌توانند موضوع را از طریق سامانه‌های ارتباطات مردمی (شماره‌های ۱۲۴ و ۱۳۵) به نهاد‌های مذکور اطلاع دهند./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها