افزایش پرداخت یارانه جدید معیشتی تا سه‌ماه /کالا برگ الکترونیکی در راه است

کد خبر: 1147343

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت:عده‌ای به مانند نمایندگان مجلس و مدیران ارشد کشور که به یارانه نیاز نداشتند به حسابشان واریز شده و برخی که نیازمند بودند یارانه را دریافت نکرده‌اند.

افزایش پرداخت یارانه جدید معیشتی تا سه‌ماه /کالا برگ الکترونیکی در راه است

رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم دولت برای حذف ارز 4200 تومانی و پرداخت یارانه، گفت: مابه‌التفاوت ارز 4200 تومانی با ارز نیمایی در چند سال گذشته انگیزه قاچاق در کشور را افزایش داده بود.

وی با بیان اینکه چندین سال نرخ ارز ترجیحی همان 4200 تومان بود اما برخی کالا چندین برابر و گاها تا 300 درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: با تصمیمی که دولت اتخاذ کرده قرار است یارانه چندین کالا از جمله گوشت،مرغ و تخم‌مرغ و روغن به خود مردم داده شود.

نماینده آباده در مجلس با بیام اینکه طبق توافقاتی که ما در کمیسیون تلفیق با بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه داشتیم مقرر شد تا حداکثر سه ماه یارانه نقدی پرداخت شود، اضافه کرد: دولت باید هرچه سریعتر سامانه رفاه ایرانیان را تکمیل و برای دادن کالا برگ الکترونیکی به مردم اقدام کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد:عده‌ای به مانند نمایندگان مجلس و مدیران ارشد کشور که به یارانه نیاز نداشتن به حسابشان واریز شده و برخی که نیازمند بودند یارانه را دریافت نکرده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد  اطلاعات سامانه رفاه ایرانیان ناقص است.

زارع با بیان اینکه در چند ماه گذشته قیمت جهانی کالاها افزایش پیدا کرده است که در کشور ما هم به تاثیر از این موضوع باید برخی کالاها گران‌تر شوند، اظهار کرد: البته برخی کالاها که نباید گران می‌شدند هم در چند روز گذشته افزایش قیمت نامعقولی داشته که نشان از ضعف دستگاه‌های مربوطه در بحث نظارت دارد.

منبع: تسنیم

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها