میرکاظمی: خلق پول بانک ها باید کنترل شود

کد خبر: 1147482

میرکاظمی گفت: تمرکز دولت بر کاهش تورم است و برای مقابله با آن باید رشد مصارف دولت و خلق پول توسط بانک‌ها کنترل شود و دولت برای هر دو برنامه مشخصی دارد.

میرکاظمی: خلق پول بانک ها باید کنترل شود

آقای مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: پارسال نه تنها مطالبات معوق اقشار پرداخت شد بلکه تخصیص اعتبارات عمرانی و اشتغال در پایان سال به بیش ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسید. در شش ماه دوم سال ۱۴۰۰ دولت محکم ایستاده بود تا پایه پولی بالا نرود و سازمان برنامه‌وبودجه برعکس سنوات قبل مأموریت داشت تا مانع بالا رفتن پایه پولی در کشور شود.  با وجود اینکه در فروردین درآمد‌ها پایین است، اما پرداخت‌های این ماه بدون استقراض و از محل درآمد دولت واریز شده است.

او گفت: از ظرفیت حذف ارز ترجیحی می‌توان اشتغال پایدار ایجاد کرد و مهم‌تر اینکه دولت از کف بازار بیرون می‌آید. تولیدکنندگان و بخش خصوصی به‌ تدریج در تنظیم بازار نقش اصلی را به عهده می‌گیرند.  توزیع کمک‌ معیشت جدید قطعاً باعث بهبود ضریب جینی خواهد شد. پرداخت یارانه نان و دارو برای عموم مردم خواهد بود و به‌صورت دهک بندی نیست هم نان و هم دارو برای کل جمعیت کشور پرداخت خواهد شد.

به گفته او، بحث صادرات به‌صورت جدی دنبال شود و سهم صادرات استان‌ها و شهرستان‌ها و موانع صادرات رفع شود و هیچ‌چیزی مانع صادرات نشود. باید از جوان‌ها و بخش خصوصی مستعدی که می‌تواند زنجیره‌های صادراتی ایجاد کند، حمایت شود.

او تاکید کرد: ارزیابی عملکرد استان‌ها از امسال، براساس وضعیت شاخص‌های کلان است، مسئولان استانی باید در قبال وضع شاخص‌هایی مانند درآمد خانوار، اشتغال، رشد اقتصادی و بهره‌وری پاسخگو باشند و البته اختیارات لازم هم به آن‌ها داده‌شده است./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها