«فردا» گزارش می‌دهد

خودروهای ارزان در راه است؟

کد خبر: 1147606

همگان برای شکسته شدن انحصار خودروسازان و امکان انتخاب میان خودروهای باکیفیت و بی‌کیفیت لحظه‌شماری می‌کنند. اتفاقی که با پافشاری مجلس به رغم تکاپوی مخالفان واردات خودرو دور از دسترس نیست.

خودروهای ارزان در راه است؟

گروه سیاست سایت فردا - در این آشفته‌بازار و موج گرانی که زندگی را هر روز برای مردم سخت‌تر می‌کند، تلاش‌هایی بسیاری برای کاهش قیمت برخی کالاها از جمله خودرو می‌شود. آزادسازی واردات خودرو نیز از همین رو در دستور کار قرار گرفته است. 

چنانکه همگان برای شکسته شدن انحصار خودروسازان و امکان انتخاب میان خودروهای باکیفیت و بی‌کیفیت لحظه‌شماری می‌کنند. اتفاقی که با پافشاری مجلس به رغم تکاپوی مخالفان واردات خودرو دور از دسترس نیست.

در این زمینه سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صمت گفته: طرح واردات خودرو به‌نحوی دیده شده که عواید آن متوجه گستره وسیع‌تری از جامعه شود و در این طرح نیز ملاحظات مربوط به‌ خودرو‌های اقتصادی درنظر گرفته خواهد شد. او افزود: درگذشته واردات خودرو عمدتا مبتنی بر خودرو‌های لوکس بود که منافعش فقط به قشر خاصی از جامعه می‌رسید اما رویکرد‌های فعلی تغییر کرده و در زمینه واردات خودرو به این موضوع توجه خواهد شد.

عبدالله توکلی‌لاهیجانی همچنین ادامه داده: برنامه‌های مختلفی برای تغییر ریل بازار و صنعت خودرو در جریان است، یکی از این موضوعات، افزایش عرضه خودرو‌های اقتصادی است، یعنی خودروهایی که بتوانند جایگزین پراید شوند.

لازم به ذکر است که همین امروز هم در بازار خودرو شاهد روند کاهشی برخی خودروها و محصولات سایپا بودیم. پراید، تیبا، کوییک و برخی دیگر چند میلیونی کاهش قیمت داشتند. البته که برای قضاوت زود است و باید صبر کرد و دید که در آینده این بازار به چه سو می‌رود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها