نماینده مجلس: چرا استیضاح وزیر صمت اعلام وصول نمی‌شود؟

کد خبر: 1147831

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اعلام وصول استیضاح برخی از وزرا خواستار رسیدگی رئیس مجلس شورای اسلامی به این موضوع شد.

نماینده مجلس: چرا استیضاح وزیر صمت اعلام وصول نمی‌شود؟

علی بابایی کارنامی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس بیان کرد: تذکر بنده به ماده 221 آیین‌نامه داخلی مجلس در خصوص استیضاح وزرا باز می‌گردد چرا استیضاح برخی از وزرا از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام وصول نمی‌شود. سه ماه است که استیضاح وزیر صمت تحویل هیات رئیسه شده اما در هیات رئیسه معطل مانده است.

وی در ادامه اظهار کرد: ماده 221 آیین‌نامه بر این موضوع تاکید دارد که درخواست استیضاح زمانی که بیش از 10 امضاء داشته باشد باید بلافاصله در صحن مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده و مورد رسیدگی قرار گیرد. دلایل ناکارآمدی وزیر صنعت، معدن و تجارت مشخص است اما چرایی وضعیت موجود باید مشخص شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس در بعد نظارتی حق دارد و در بحث گرانی خودرو و اوضاع و احوال اقتصادی نمی‌تواند از حقوق ملت کوتاه بیاید. هیات رئیسه توضیح دهد که چرا استیضاح وزیر صمت (سیدرضا فاطمی امین- وزیر صنعت، معدن و تجارت- )اعلام وصول نمی‌شود. بنده پیگیر حقوق کارگران در دولت هستم و از شما نیز می‌خواهم این موضوع را با جدیت دنبال کنید.

منبع: ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها